| کد خبر: 160134 |

از سوی مدیرکل کنترل ترافیک هوایی عنوان شد

تلاش ویژه کنترلرها در زمان بارش شدید برف برای ایجاد هماهنگی

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از افزایش فعالیت ها و تلاش ویژه کنترلرهای ستاد و برج تقرب مهرآباد ازشامگاه گذشته همزمان با بارش برف خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از افزایش فعالیت ها و تلاش ویژه کنترلرهای ستاد و برج تقرب مهرآباد ازشامگاه گذشته همزمان با بارش برف خبر داد.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسعود نیکبخت عنوان کرد: از شامگاه گذشته باند فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد را بررسی  و بر اساس اطلاعات هوانوردی، شرایط بارش به شرکت های هواپیمایی میزان ترمزگیری، شرایط جوی و ارتفاع پرواز را اعلام کردیم تا بر اساس این اطلاعات به پرواز اقدام کنند.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شکت فرودگاهها و ناوری هوایی ایران با بیان اینکه پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) یک ساعت زودتر از مهرآباد دچار مشکل شد و هواپیماها  قادر به نشستن دراین فرودگاه نشدند، افزود: برج تقرب فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) با مرکز کنترل در ارتباط بودند و پروازها به فرودگاه احتیاطی منتقل شدند. لذا فرودگاه اصفهان پذیرای 10 پرواز عبوری فرودگاه امام خمینی(ره) شد و پس از این فرودگاه، شیراز و یزد بیشترین پذیرش پروازهای فرودگاه امام(ره) را داشتند.

وی گفت: در شرایط غیرعملیاتی بودن فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد، تمام فرودگاه ها قبل از ارتفاع دادن پروازها با ستاد و فرودگاه مقصد هماهنگ می شوند تا مشکلی در پروازها رخ ندهد و این موضوع، حجم کار کنترلرها را بالا ی برد و آنها باید این هماهنگی و هدایت پروازهای عبوری را انجام دهند. ضمن اینکه باند مهرآباد ساعت به ساعت بازدید و اطلاعات هوانوردی آن دوباره تمدید می شود و به اطلاع تمام شرکت های هواپیمایی می رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.