| کد خبر: 158932 |

مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه بم برگزار شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از برگزاری مانور کامل (دوسالانه) طرح اضطراری فرودگاه بم از فرودگاه‎های تابعه این اداره کل به عنوان نخستین مانور فرودگاه‎های اقماری در سطح فرودگاه‌های کشور خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از برگزاری مانور کامل (دوسالانه) طرح اضطراری فرودگاه بم از فرودگاه‎های تابعه این اداره کل به عنوان نخستین مانور فرودگاه‎های اقماری در سطح فرودگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان، علی قاسم‌زاده در تشریح چگونگی اجرای این مانور که امروز چهارشنبه، 20 دی 96 برگزار شد، گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده یک فروند هواپیمای BAE  مربوط به شرکت هواپیمایی صباایر با 30 نفر مسافر و پنج نفرکروی پروازی به علت اعلام نقص فنی در سیستم هیدرولیک در70 مایلی فرودگاه بم اعلام وضعیت اضطراری کرد که پس از اطلاع‎رسانی برج مراقبت پرواز به واحدهای ذی‎ربط طبق نمودار اطلاع‎رسانی، تمامی ارگان‎های داخل و خارج فرودگاه به حال آماده باش در آمدند و به سمت فرودگاه حرکت کردند. 

وی ادامه داد: پرواز مورد نظر با رعایت دستورالعمل‎های موجود اجازه نشستن بر روی باند 30 فرودگاه بم را دریافت کرد که در این هنگام به علت نقص فنی در سیستم ترمزها از انتهای باند مذکور به سمت چپ منحرف و دچار حادثه شد.

قاسم‎زاده گفت: طبق برنامه، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌های امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی تشکیل و ارگان‎های امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال  مجروحان کردند و حراست اداره کل نیز اقدام به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران کردند.

به گفته قاسم‎زاده برای اجرای این مانور کار کارشناسی در قالب جلسات چندگانه هماهنگی با واحدها و ارگان‎های مرتبط، بررسی نقاط ضعف و قوت در مانورهای مشابه در فرودگاه کرمان، طراحی، بررسی و تأیید سناریو صورت گرفته است.

 وی سرعت عمل ارگان‎های درگیر در این مانور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حلقه حفاظتی به موقع تشکیل شد و نیروهای امداد و نجات طبق وظایف محوله وارد صحنه شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان افزود: هدف از برگزاری این مانور فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات بین عوامل دخیل امداد و نجات است که شامل ارزیابی توانایی‌ها، تمرین وظایف ارگان‌های ذی‎ربط، آمادگی برای مدیریت بحران در وضعیت اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان عملیاتی فرودگاه با سازمان‌ها و ارگان‌های امدادی و انتظامی و بالعکس، بررسی فراهم بودن تجهیزات و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز حوادث است.

گفتنی است پس از پایان این مانور، جلسه‌ای با حضور فرماندار بم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، کارشناسان و ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده در مانور برگزار شد و نتیجه مانور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.