| کد خبر: 157094 |

◄ آغاز پروازهای جهرم به تهران

رییس فرودگاه جهرم از آغاز پروازهای جهرم به تهران از چهارشنبه 22 آذر خبر داد و گفت: فرودگاه جهرم به شکل 100 درصد آماده پذیرش پروازهای مسافری شده است.

تین نیوز

رییس فرودگاه جهرم از آغاز پروازهای جهرم به تهران از چهارشنبه 22 آذر خبر داد و گفت: فرودگاه جهرم به شکل 100 درصد آماده پذیرش پروازهای مسافری شده است.

به گزارش تین‌نیوز علی احمدیان گفت: براساس آمارها هر ۸ ثانیه یک فروند ATR72 در فرودگاه‌های مختلف جهان نشست و برخاست می‌کند و حدوداً ۲۱۰ ایرلاین از خطوط هوایی مطرح جهان، کاربر ATR است.

او تصریح کرد: با استقرار ماشین‌آلات ایمنی زمینی و کارکنان عملیاتی و همچنین اعلام آمادگی واحدهای سوخت‌رسانی و هواشناسی، پلیس و سپاه حفاظت، فرودگاه جهرم به شکل 100 درصد آماده پذیرش پروازهای مسافری شده است.

احمدیان با بیان اینکه هواپیما رجیستر EP-ITA که در پروازهای جهرم استفاده می‌شود، تنها 9 ماه از عمرش می‌گذرد، گفت: این هواپیما برای مسیرهای کوتاه، فرودگاه‌های کوچک، کم‌مسافر و حتی کوهستانی بسیار مناسب بوده و می‌تواند در باندهای کوتاه، خاکی و نیمه‌فعال نشست و برخاست کند و دارای مصرف سوخت بسیار پایین و راندمان بالا است.
 

 

 

رئیس فرودگاه جهرم گفت: برعکس دیدگاه عامه‌ مردم که این نوع هواپیما را ملخی می‌خوانند، این هواپیما مجهز به موتورهای جت توربوپراپ ساخت شرکت آمریکایی- کانادایی است.

براساس اعلام ایران‌ایر، پروازهای جهرم به تهران هر هفته شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها انجام می‌شود.

بر طبق اعلام روابط عمومی فرودگاه جهرم؛ رئیس فرودگاه جهرم قابلیت فرود بر سطح آب و ماندگاری 20 دقیقه‌ای روی سطح آب را از ویژگی‌های این نوع هواپیما بیان و اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های ایرودینامیکی بال‌های این نوع هواپیما، حتی اگر هر 2 موتور آسیب ببیند، تا زمان قابل توجهی می‌تواند به پرواز ادامه دهد.

فرودگاه جهرم فرودگاهی در شهر جهرم، ایران است. این فرودگاه که یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد. طول باند آسفالت این فرودگاه ۲٬۰۴۸ متر برابر با ۷٬۸۹۹ پا است.

فرودگاه جهرم مجهز به سامانه‌های کمک ناوبری٬مراقبت پرواز٬سالن مسافر و هواشناسی است اما مهم‌ترین عامل بازدارندهٔ گسترش آن کوتاه بودن باند پروازی آن است.

این فرودگاه در حدفاصل ۱۰ کیلومتری شمال شهر جهرم٬در کنار دانشگاه آزاد اسلامی جهرم و مجتمع گردشگری و اقامتی پردیس جهرم، قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.