| کد خبر: 156301 |

گارد و برنامه ریزی برای ارتقای ظرفیت فرودگاه پایتخت در مدیریت بحران

امکانات و نقاط ضعف و قوت فرودگاه مهر آباد برای ارتقای توانمندی آن در مدیریت بحران، درقالب برنامه آموزشی گارد (فرودگاه و آمادگی مقابله با بلایای طبیعی) ارزیابی شد.

تین نیوز

امکانات و نقاط ضعف و قوت فرودگاه مهر آباد برای ارتقای توانمندی آن در مدیریت بحران، درقالب برنامه آموزشی گارد (فرودگاه و آمادگی مقابله با بلایای طبیعی) ارزیابی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، نماینده سازمان ملل در ایران در این کارگاه آموزشی گفت: در زمان وقوع بلایای طبیعی و حوادث نزدیک ترین فرودگاه های اطراف مناطق آسیب دیده باید بستری برای هماهنگی وامداد رسانی باشند.

گری لوئیس افزود: گارد یک برنامه استراتژیک بلندمدت است که با برقراری ارتباط با مقامات دولتی مناطق مختلف دنیا اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه می کند که در آن تمام متخصصان لجستیک انسان دوستانه و مسئولان محلی به تبادل اطلاعات می پردازند.

وی هدف از برگزاری گارد را نزدیک کردن افراد تاثیرگذار در امدادرسانی عنوان کرد و گفت: در قالب این کارگاه آموزشی، زیرساخت های فرودگاه ها را بررسی می کنیم و با توجه به سطح ظرفیت هر فرودگاه، یک برنامه اجرایی را با کمک مدیران فرودگاهی برای وضعیت مطلوب ارائه می دهیم.

در این نشست همچنین فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به انتخاب فرودگاه مهرآباد برای برگزاری این دوره گفت: فرودگاه مهرآباد به عنوان فرودگاه پایتخت همیشه در همه مواقع بحرانی یک سر قضیه در مدیریت بحران سراسر کشور است ومدیرکل فرودگاه مهرآباد یکی از اعضای اصلی کمیته مدیریت بحران است.

وی تاکید کرد: مهرآباد در طول تاریخ و در مواقع لازم ثابت کرده که یکی از ارگانهای تاثیرگذار در مواقعی بحرانی است و همیشه این وظیفه را به بهترین نحو ممکن انجام داده است.

در ادامه علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، با تاکید بر ضرورت رسیدن این فرودگاه به وضعیت مطلوب در مدیریت بحران، گفت: در این کارگاه در قالب چهار تیم عملیات فرودگاهی، بار، مسافر وامکانات به مورد ارزیابی قرار می گیرد. در تیم ارزیابی عملیات فرودگاه کنترل ترافیک هوایی( ATC )، امکانات جاری، پارکینگ هواپیما، نیروهای نظامی و... مورد ارزیابی قرار می گیرد. تیم دیگری نیز پایانه بار، عملیات رمپ، تخلیه بار، منطقه جمع آوری کمک های انسان دوستانه، گمرک و فرآیند گمرکی برای عملیات عادی، توزیع کمک، کامیون و بالگرد را بررسی می کند. تیم بررسی مسافر نیز به نظارت بر پایانه مسافر، گمرک، مهاجرت، امنیت، حمل ونقل زمینی، مرکز پذیرش و روند ورود و خروج و مراکز پزشکی می پردازد و تیم بررسی نیز به ارزیابی سوخت ، منبع برق، آب وفاضلاب ، تلفن واینترنت، امکانات رسانه و مکان ویژه کارکنان امدادی مستقر در فرودگاه می پردازد.

گفتنی است؛ این ارزیابی در فرودگاه مهرآباد به مدت 6 ساعت کاری در تمام نقاط عملیاتی فرودگاه به سرپرستی مربیان بین المللی کارگاه انجام شد و در کارگاهی عملی نتایج بررسی ها مورد بحث وتبادل نظر قرار خواهد گرفت .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.