| کد خبر: 155886 |

به‎روزرسانی رادار فرودگاه مهرآباد آغاز شد

به‎روزرسانی شش ماهه رادار ریتیون فرودگاه مهرآباد بدون به وجود آمدن خلل و مشکلی در انجام و ایمنی پروازهای روزانه این فرودگاه آغاز شد.

تین نیوز

به‎روزرسانی شش ماهه رادار ریتیون فرودگاه مهرآباد بدون به وجود آمدن خلل و مشکلی در انجام و ایمنی پروازهای روزانه این فرودگاه آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، عملیات به‎روزرسانی رادار این فرودگاه امروز، 30 آبان، با حضور مدیرکل فرودگاه و به منظور حفظ ایمنی واستانداردسازی دستگاه‎های رادار آغاز شد.

در این عملیات که هر شش ماه یک بار انجام می‎شود، برای هر یک از قسمت‎های اتاق آنتن، رادار PSR ، رادار MSSR و اتاق UPS برنامه‎ای متناسب درنظر گرفته شده است .

علی رستمی، در آغاز عملیات به‎روزرسانی رادار ریتیون در سخنانی گفت: این عملیات مطابق با دستورالعمل‎ها و استانداردهای لازم بدون کمک گرفتن از شرکت سازنده توسط کارشناسان خبره واحد رادار و اتوماسیون انجام می‎شود و این رادار 21 ساله دوباره در فرودگاه مهرآباد در مدار عملیاتی قرار می‎گیرد.

مدیرکل فرودگاه‎های مهرآباد افزود: این عملیات مطابق دستورالعمل استاندارد مربوط در جهت اورهال سیستم‎های رادار اولیه و رادار ثانویه است و در این دوره رفع اشکال از سیستم برق سایت رادارو همچنین تعویض فیلترهای سیستم ها، نصب پروانه موتور و ترموستات جهت سیستم خنک کننده اطاق پدستال آنتن رادار و تنظیم Site monitor رادار از جمله موارد مهمی است که انجام می شود.

وی گفت: در این عملیات تمام سیستم مطابق دستورالعمل خاموش می‎شود و تعمیر بخش‎های مختلف رادار از قبیل آنتن، موتورها، اتاق پدستال، ماژول‎های فرستنده و گیرنده، کامپیوترها، جت فن‎ها، فیلترها، گریس کاری، قطعات مکانیکی، تعویض روغن و فیلتر روغن و غیره با تعیین کارگروه مشخص انجام می‎شود.

رستمی ادامه داد: به‎روزرسانی و چک رادار ریتیون با حضور چهار تیم پنج نفره از کارشناسان اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه مهرآباد انجام می‎شود که بعد از انجام کار و سرویس رادار این سیستم را جهت استفاده به واحدهای برج و اپروچ فرودگاه مهرآباد و مرکز کنترل فضای کشور تحویل می‎دهند.

وی گفت: نکته مهم در به‎روزرسانی رادار این است که با وجود حجم بالای پرواز و ترافیک فرودگاه مهرآباد که حدود 400 پرواز در روز دارد هیچ‎گونه خلل و تاخیری در انجام پروازها رخ نداد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.