| کد خبر: 155304 |

مهدوی زفرقندی:

جای خالی پژوهش در حوزه مراقبت پرواز احساس می شود

کنترلر پرواز نمونه کشور دربخش پژوهش تاکید دارد: جای تحقیق و طرح پژوهشی کارآمد در تعدادی از حوزه های مراقبت پرواز خالی است و برای رفع این آسیب باید دوره های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شوند.

تین نیوز

کنترلر پرواز نمونه کشور دربخش پژوهش تاکید دارد: جای تحقیق و طرح پژوهشی کارآمد در تعدادی از حوزه های مراقبت پرواز خالی است و برای رفع این آسیب باید دوره های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مجید مهدوی زفرقندی، مدیرایمنی اداره کل کنترل ترافیک هوایی است که امسال در مراسم روز جهانی مراقبت پرواز به دلیل فعالیت پژوهشی تجلیل شد.

وی که دارای سابقه کار به عنوان کنترلر پرواز در فرودگاه اهواز و اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی است، پیش از پذیرش مسئولیت مدیریت ایمنی، معاون اداره آموزش این اداره کل بوده است.

مهدوی درباره طرح پژوهشی خود که با همکاری شهرام امینی، مهدی استادی و احمد کاوه به انجام رسیده است، توضیح می دهد: همه کشورها بر اساس قوانین بین المللی و داخلی خود دستورالعمل ها و قوانین خاصی را به نام دستورالعمل ارائه سرویس کنترل ترافیک هوایی دارند که خلاء آن در ایران محسوس بود. بارها افرادی مسئولیت تهیه چنین دستورالعملهایی را بر عهده گرفتند ولی به نتیجه نرسیدند.

وی می افزاید: از اردیبهشت سال گذشته مسئولیت این کار بر عهده من و همکارانم قرار گرفت و اخیرا توانستیم آن را انجام دهیم که تا یک سال دیگر پس از برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان به بهره برداری خواهد رسید.

مهدوی تاکید دارد که در سالهای اخیر به همت کنترلرهای پرواز کشورمان، قدمهای مثبتی در تولید محتوای آموزشی دوره های تخصصی این حوزه برداشته شده و کارگروهی نیز برای بومی سازی آموزش های این حوزه برداشته شده است.

وی با بیان اینکه جای پژوهش و تحقیق بومی در تعدادی از حوزه های مراقبت پرواز ازجمله هواشناسی و انکس های نوزده گانه پیمان شیکاگو خالی است، می گوید: صنعت هواپیمایی دنیا به سرعت درحال رشد است و برای حضور توانمند در عرصه های بین المللی و شرکت در اجلاس ها و نشست های بین المللی باید آموزش مراقبان پرواز درحوزه های مختلف تخصصی و عمومی به روز شود.

مدیر ایمنی اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه ها تاکید می کند: مراقبت پرواز کاری تیمی است که برای توفیق در آن باید حرفه مندان این حوزه از سطح دانش کافی در روابط انسانی و تعهد کاری نیز برخوردار باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.