| کد خبر: 151998 |

برگزاری تمرین کامل (دوسالانه) طرح اضطراری در فرودگاه همدان

تمرین کامل(دوسالانه) طرح اضطراری فرودگاه همدان با مشارکت واحدهای عملیاتی ، اجرایی و امنیتی فرودگاه و همچنین ارگان‌های امدادی و امنیتی مرتبط در شهرستان برگزار شد.

تین نیوز

تمرین کامل(دوسالانه) طرح اضطراری فرودگاه همدان با مشارکت واحدهای عملیاتی ، اجرایی و امنیتی فرودگاه و همچنین ارگان‌های امدادی و امنیتی مرتبط در شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه همدان؛ این تمرین با سناریوی نقص در موتور و آتش گرفتن هواپیما برگزار شد. بر این اساس، هواپیمای فرضی بر اساس سناریو هنگام لندینگ از باند خارج و دچار سانحه می شود که با حضور به موقع واحدهای آتش نشانی و نجات، حریق در زمان پیش بینی شده مهار شد و عملیات نجات مسافران آغاز و سپس مصدومین به محل امن منتقل شدند .

در پایان این تمرین، مدیر فرودگاه همدان ضمن تجلیل از دستگاه های دخیل در این برنامه، اهداف تمرین را در به حداقل رساندن زمان امدادرسانی، هماهنگی واحدهای اطفای حریق و ارگان های مرتبط، تقویت ارتباطات بین ارگانهای مرتبط و تمرین فرماندهی در صحنه طبق استانداردهای تعیین شده در عملیات امداد و نجات فرودگاهی برشمرد .

نشست ارزیابی سطح کیفی و بررسی نقاط ضعف و قوت تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه همدان نیز پس از اعلام پایان عملیات با حضور مهندس گلیج (مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل) شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و کارشناسان اعزامی از ستاد، سازمان هواپیمایی کشوری و ارگانهای درگیر داخلی و بیرونی برگزار شد .
در این نشست که تمامی عوامل شرکت کننده تمرین حضور داشتند، ضمن اعلام رضایت کارشناسان از این تمرین، نقاط ضعف و قوت تمرین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
در این جلسه همچنین پیشنهادهای موثری در مورد بهبود و ارتقای سطح کیفی تمرین در سنوات آینده مطرح شد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.