| کد خبر: 151780 |

نیکبخت در مراسم گرامیداشت کنترل ترافیک هوایی

راه‎اندازی سریع ترافیک هوایی درجریان بحران قطر تحسین برانگیز است

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‎ها در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز از اقدام کنترلرهای پرواز کشورمان در کانالیزه کردن و راه‎اندازی مسیرهای جدید هوایی در رفع بحران پروازهای قطر قدردانی کرد.

تین نیوز

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‎ها در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز از اقدام کنترلرهای پرواز کشورمان در کانالیزه کردن و راه‎اندازی مسیرهای جدید هوایی در رفع بحران پروازهای قطر قدردانی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مسعود نیکبخت گفت: در یک سال اخیر کنترلرهای پرواز با وجود کمبودها و فشارها توانسته‎اند در موقعیت های خاص به بهترین شکل نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: در شرایط حساسی که چهار کشور عربی قطر را تحریم هوایی کردند کنترلرهای پرواز ما با همکاری ایکائو و مراکز کنترل کشورهای همجوار مسیرهای اضطراری موقت ایجاد کردند و به کانالیزه کردن ترافیک هوایی پرداختند. به این منظور با همکاری مسقط از مسیر تنگه هرمز پروازهای آفریقایی قطر ساماندهی شد و حتی توانستیم به قطر سرویس‎های اپروج نیز ارائه کنیم.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‎ها در پایان از تمام ادارات شرکت فرودگاه ها و همچنین نهادهایی چون سازمان هواپیمایی کشور و نیروهای مسلح که در آن ساعات حساس در رفع بحران قطر با این اداره کل همکاری کردند، تشکر کرد.

ضرورت توجه جدی به دوره‎های تخصصی کنترلرهای پرواز

همچنین در ادامه معاون امور فرودگاهی مدیرکل ترافیک هوایی به ارائه گزارشی در مورد فعالیت های این اداره کل پرداخت و گفت: آموزش از اساسی‎ترین ارکان مراقبت پرواز است و اداره آموزش و برنامه‎ریزی این معاونت توانسته در یک سال اخیر با اقدامات مفیدی در ارتقای دانش مراقبان پرواز موثر باشد. دراین میان می‎توان به نیازسنجی و برنامه ریزی و اجرای دوره‎های تخصصی بیش از 50 هزار نفر ساعت و صدور کارت ریتینگ کنترلر ترافیک هوایی، برگزاری آزمون مهارت برای 60 نفر، آزمون کتبی کنترل ترافیک هوایی برای 100 نفر، برگزاری دوره آموزشی بازآموزی برج و مرکز کنترل برای 80 نفر از کنترلرهای سوریه و راه‎اندازی سیمولاتورهای تقرب در فرودگاه‎های مهرآباد، شیراز و بوشهر اشاره کرد.

داوودی دانا در بیان بخش دیگری از مهمترین اقدامات یک سال اخیر گفت: در این میان می‎توان به عقد تفاهمنامه مراکز هماهنگی جستجو و نجات بین ایران با عمان، بحرین، کویت، ارمنستان و آذربایجان، استقرا سامانه elog ، تایید طرح مواجهه با شرایط غیر مترقبه 35 فرودگاه، تایید طرح فرم بازدید باند 23 فرودگاه و بررسی 139 پرونده همجواری اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اقدامات مفیدی در طراحی دستورالعمل‎های پروازی فرودگاه‎های مهرآباد، اصفهان، شیراز، مشهد، بندرعباس، زاهدان، یزد و فرودگاه جیرفت و قشم بر اساس ناوبری نوین ماهواره‎ای و طراحی دستورالعمل‎های تقرب بر اساس سامانه ILS در فرودگاه‎های آبادان، بوشهر، اردبیل، گرگان و امام خمینی(ره) انجام شده است.

این مراسم امروز، شنبه 29 مهر برگزار شد و در آن از برترین کنترلرهای ترافیک هوایی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.