| کد خبر: 139632 |

باقریان در ارتباط زنده با برنامه تلویزیونی "حالا خورشید":

بهره‌برداری از پارکینگ پرترافیک‎ترین فرودگاه ایران در حین ساخت غیرقابل گریز بود

عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت گفت: ما موظفیم که سازه را طبق آیین‌نامه‌های جدید تحویل بگیریم و آیین‌نامه جدید نشان می‌داد که اقداماتی برای مقاوم‌سازی پارکینگ باید انجام شود. به همین دلیل، بهره‌برداری از پارکینگ مهرآباد به عنوان پرترافیک‎ترین فرودگاه ایران در حین مقاوم‌سازی غیرقابل گریز بود.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت گفت: ما موظفیم که سازه را طبق آیین‌نامه‌های جدید تحویل بگیریم و آیین‌نامه جدید نشان می‌داد که اقداماتی برای مقاوم‌سازی پارکینگ باید انجام شود. به همین دلیل، بهره‌برداری از پارکینگ مهرآباد به عنوان پرترافیک‎ترین فرودگاه ایران در حین مقاوم‌سازی غیرقابل گریز بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ غلامحسین باقریان در پاسخ به سخنان مطرح شده در برنامه تلویزیونی "حالا خورشید" مبنی بر غیراستاندار بودن پارکینگ جدید فرودگاه مهرآباد، گفت: از سال 90 قرارداد ساخت این پارکینگ منعقد شد که بعد از مدتی نوسانات شدید ارز آغاز شد و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد در ساخت پارکینگ تاخیر به وجود بیاید، اما با تلاش‌های بسیار سرمایه‌گذار و شرکت، ساخت پارکینگ ادامه یافت.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد شلوغ‌ترین فرودگاه کشور است، به طوری که سال گذشته 25 درصد افزایش مسافر داشته است و ما امکان ساخت و بهره‌برداری پس از اتمام ساخت پارکینگ را نداشتیم، ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی پارکینگ فرودگاه تعطیل شد و صف خودروها تا جاده مخصوص ادامه پیدا کرد و مدیران ما مجبور شدند برای خیابان ورودی فرودگاه "در" بگذارند و مسافرین مجبور به طی مسافت پیاده از جاده مخصوص تا ترمینال بودند.

باقریان افزود: بهره‌برداری از این پروژه در حین مقاوم‌سازی غیر قابل گریز بود. سال گذشته با سرمایه‌گذار جدید به توافق رسیدیم که امیدواریم ساخت پارکینگ کامل شود.

عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تغییر قوانین ساختمانی خاطرنشان کرد: ما موظفیم که سازه را طبق آیین‌نامه‌های جدید تحویل بگیریم و آیین‌نامه جدید نشان می‌داد که پارکینگ باید مقاوم‌تر شود. این به آن معنا نیست که پارکینگ جدید فرودگاه مهرآباد مقاوم نیست، بلکه فقط باید با قوانین جدید منطبق شود.

وی ادامه داد: این پارکینگ هنوز به بهره‌برداری نرسیده و در حال مقاوم‌سازی است. پارکینگ بر اساس آیین‌نامه قدیم، درست ساخته شده است، اما ما آن را بر اساس آیین‌نامه جدید تحویل می‌گیریم.

باقریان با اشاره به انتقادات وارد شده مبنی بر ایمن نبود محیط پارکینگ در حین کار کارگران و رفت‌وآمد مسافران گفت: مشاور پروژه، پیمانکار و سرمایه‌گذار تمامی مسائل ایمنی را رعایت می‌کنند تا به کسی آسیبی نرسد.

عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره کیفیت آسانسورهای پارکینگ فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: این آسانسورها موقت است و قطعا تعویض می‌شود. ما امروز بنابر قوانین مجبوریم از آسانسورهای ساخت کشورمان استفاده کنیم، در حالی که در پارکینگ به دلیل حجم زیاد کاری باید از آسانسور مناسب و سخت‌کار  استفاده شود تا جان مسافران به خطر نیفتد و بتواند خدمات مناسب به مسافرین ارائه دهد تا مشکلاتی که در آسانسور دانشگاه شریف بوجود آمد، برای مسافرین به وجود نیاید. ما نیازمند کمک همه مسئولان برای تامین آسانسورهای مناسب محیط‌های شلوغ هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.