| کد خبر: 135302 |

فرودگاه تبریز برای برقراری پروازهای حج آماده می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از آماده‌سازی فرودگاه تبریز برای برقراری پروازهای حج در اوایل مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال فرودگاه بین‌المللی تبریز میزبان 3500 مسافر سرزمین وحی باشد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از آماده‌سازی فرودگاه تبریز برای برقراری پروازهای حج در اوایل مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال فرودگاه بین‌المللی تبریز میزبان 3500 مسافر سرزمین وحی باشد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مصطفی صفایی با اعلام این خبر گفت: ترمینال پروازهای زیارتی فرودگاه تبریز مستقل از ترمینال پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه است. همواره این ترمینال در طول سال میزبان زائران عتبات‌عالیات است اما با توجه به تعداد مسافران سفر حج و میزان بار آن‌ها، ترمینال پروازهای زیارتی نیاز به رسیدگی دارد.

 

وی ادامه داد: بنابراین پس از اعلام سازمان حج و زیارت برای برقراری پروازهای حج تمتع، از ماه گذشته عملیات بهسازی را در این ترمینال آغاز کردیم. از جمله این عملیات‌ها می‌توان به بهسازی سرویس‌های بهداشتی، بهسازی تسمه نقاله‌ها، بهسازی نمازخانه‌ها و بهسازی محوطه و پارکینگ خودرو در فرودگاه‌ تبریز اشاره کرد.

 

به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی تبریز، هزینه این پروژه‌ها از اعتبارات بهسازی تامین شده است و در ایام ماه مبارک رمضان که تعداد پروازهای عتبات‌عالیات کاهش یافته، فرصتی فراهم شده تا همزمان با برقراری پروازها، پروژه‌های بهسازی هم اجرا شود. تلاش می‌کنیم تا اوایل مردادماه امسال این پروژه‌ها به پایان برسند.

 

وی یادآور شد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان حج و زیارت حدود 3500 حاجی از طریق فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شوند. این حجاج از استان آذربایجان شرقی هستند و حجاج سایر استان‌های همجوار از فرودگاه‌های مرکز استان اعزام و پذیرش خواهند شد.

 

صفایی اضافه کرد: هنوز نوع هواپیمای پروازهای حج تعیین نشده است. اگر این پروازها با هواپیمای ایرباس انجام شود تعداد پروازها بیشتر شده و اگر با هواپیمای پهن‌پیکر بوئینگ 747 صورت گیرد، تعداد پروازها کاهش می‌یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.