| کد خبر: 135292 |

مدیرکل فرودگاه‌ تبریز خبر داد:

◄ فرودگاه سهند تا پنج ماه دیگر آماده است/ پروازهای تبریز – رشت برای نخستین‌بار برقرار شد

با همکاری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و استفاده از هواپیماهای جدید ATR پرواز تبریز – رشت راه‌اندازی شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین‌بار پروازهای تبریز – رشت با هواپیمای ATR شرکت ایران‌ایر برقرار شد. این پروازها بر اساس تقاضای مسافران راه‌اندازی شده است.

 

مصطفی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، عنوان کرد: در فرودگاه تبریز پروازهای متعددی به مناطق مختلف ایران برقرار می‌شد اما پروازی به شهرهای شمال ایران نداشتیم، این خلاء باعث شده بود با تقاضای فراوان مسافران روبه‌رو شویم.

 

وی ادامه داد: بنابراین با همکاری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و استفاده از هواپیماهای جدید ATR پرواز تبریز – رشت راه‌اندازی شد. در حال حاضر این پروازها در روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته در ساعت ۱۱ صبح تبریز را به مقصد رشت ترک می‌کند.

 

مدیرکل فرودگاه‌ تبریز درباره بیس شدن این فرودگاه برای ATRهای جدید ایران‌ایر توضیح داد: اکنون فرودگاه تبریز بیس پروازی هواپیمایی آتا است و ۴ هواپیمای شب‌خواب در آن حضور دارند. باتوجه به ظرفیت محدود پارکینگ هواپیمایی فرودگاه تبریز امکان بیس شدن این فرودگاه برای سایر ایرلاین‌ها فراهم نیست و باید اپرون آن توسعه یابد اما ایرلاین‌ها می‌توانند از فرودگاه سهند استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه سهند آمادگی کامل برای برقراری پرواز را داراست، اضافه کرد: جایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه سهند در حال ساخت است و حداکثر تا ۵ ماه دیگر ساخت این جایگاه به پایان می‌رسد تا ایرلاین‌ها برای برقراری پروازها در آن ترغیب شوند.

 

صفایی گفت: در این راستا جلسات متعددی در استانداری و شهر مراغه برگزار کردیم و نخستین پرواز پیشنهادی این فرودگاه، مسیر تهران – سهند – مشهد و بالعکس است که با بهره‌برداری از جایگاه سوخت آن برقراری این مسیر پرتقاضا توجیه پیدا می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    لطفا پرواز تبریز به ساری و بالعکس هم مد نظر قرار گیرد.