| کد خبر: 134544 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر :

◄ ILS فرودگاه بوشهر به بهره‌برداری رسید

با دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه بوشهر از این پس پروازها با کاهش دید تا ۸۰۰ متر تاخیر نداشته یا لغو نخواهند شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر بیان اینکه ظرف سه ماه توانستیم ۲۹ پروژه در فرودگاه بوشهر را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: حدود یک‌سال از نصب دستگاه کمک ناوبری ILS این فرودگاه می‌گذشت اما نتوانسته بودیم از آن بهره‌برداری کنیم، سرانجام در اردیبهشت‌ماه امسال این دستگاه کمک ناوبری عملیاتی شد.

 

کمال دهقان‌منشادی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، عنوان کرد: ILS فرودگاه بوشهر و تجهیزات آن با صرف ۶ میلیارد تومان نصب شد اما به دلیل وجود برخی موانع امکان بهره‌برداری از آن وجود نداشت. تا بالاخره با تمهیدات صورت گرفته از ۷ اردیبهشت‌ماه امسال با ورود هواپیمای فلایت‌چک، این دستگاه کمک ناوبری راه‌اندازی و عملیاتی شد.

 

وی ادامه داد: با نصب این دستگاه کمک ناوبری دامنه دید افقی در فرودگاه بوشهر به ۸۰۰ متر رسید. بنابراین، پروازها با دید ۸۰۰ متر می‌توانند در فرودگاه بوشهر انجام شوند و از این پس پروازها با کاهش دید تا ۸۰۰ متر تاخیر نداشته یا لغو نخواهند شد.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه تنها در سه ماه آخر سال ۹۵ موفق شدیم ۲۹ پروژه بزرگ و کوچک با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: ۷۰ درصد گاز ایران را استان بوشهر تامین می‌کند در حالی که فرودگاه این شهر از داشتن گاز بی‌بهره بود، توانستیم با صرف حدود یک میلیارد تومان، زیرساخت‌های این پروژه را آماده کنیم و گاز را به فرودگاه بوشهر رساندیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین زیرساخت فیبر نوری به طول ۵ کیلومتر در فرودگاه بوشهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد. اکنون در فرودگاه بوشهر بخشی از اطلاعات از طریق مخابرات مخابره می‌شود و با تکمیل این پروژه و خرید سایر تجهیزات آن، دیتاها از طریق فیبر نوری انتقال داده می‌شود.

 

دهقان‌منشادی یادآور شد: پس از توسعه اپرون فرودگاه بوشهر دکل روشنایی در آن منطقه وجود نداشت که با صرف اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان دکل روشنایی آن نیز نصب شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.