| کد خبر: 269913 |

عدم برنامه‌ برای افزایش قیمت عوارضی‌؛ الزام وجود عوارض الکترونیکی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند.

 

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  گفت: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضی آزادراه ها هستیم و از (۲۵ اسفندماه) تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند البته زیرساخت اکثر آزادراه ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اگر عوارضی ها افزایش پیدا کند قطعاً سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می دهیم.

خادمی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده، گفت: عده ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی کنند البته هم اکنون وضعیت پرداخت ها بهتر شده اما در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود ۸۰ درصد عوارضی های الکترونیکی پرداخت اما ازآنجایی که مردم عوارضی ها با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمی کنند. در مجموع حدود ۶۰ درصد از تردد کنندگان از آزادراه های الکترونیکی عوارضی پرداخت کردند و ۴۰ درصد نی. پرداخت نکردند.

وی افزود: آزادراه تهران - شمال هر چند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد اما فقط ۱۸ درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایه گذار هم پس از سه ماه که از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضی ها بود با توجه به هزینه های بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.