بازدید سایت : ۷۲۲۷۵
برگزاری نشست خبری به مناسبت طولانی ترین آزادراه کشور

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه خاصی که 4 رکورد عجیب را می شکند

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز دوشنبه میزبان اصحاب رسانه بود تا درباره افتتاح قریب الوقوع یکی از خاص ترین آزادراه های کشور یعنی اتوبان اصفهان شیراز ، اطلاع رسانی شود.

اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه خاصی که 4 رکورد عجیب را می شکند
تین نیوز |

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز دوشنبه میزبان اصحاب رسانه بود تا درباره افتتاح قریب الوقوع یکی از خاص ترین آزادراه های کشور یعنی اتوبان اصفهان شیراز ، اطلاع رسانی شود.

به گزارش تین نیوز، اتوبان اصفهان شیراز در نوع خود یک اتوبن منحصر به فرد است چرا که با افتتاح این جاده، رکوردهای عجیبی در کشور شکسته می شود.

1. طولانی ترین آزادراه کشور

212 کیلومتر آزادراه اصفهان به شیراز که از دروازه شیراز تا ایزدخواست امتداد می یابد، آن قدر طولانی است که احتمالا تا سال ها شاهد چنین رکوردی در کشور نباشیم. در پیک کاری این اتوبان بین 2500 تا 3000 نفر در این پروژه مشغول به کار بوده اند.

خبر های پربازدید امروز را بخوانید:

اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست

 

 

2. اولین اتوبان بتنی ایران

در بخشی از این آزادراه برای اولین بار رویه بتنی به جای آسفالت به کار رفته است. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان جهان است و امکان ساخت جاده هایی با رویه بتن در کشور وجود دارد. اگر اجرای رویه بتنی اتوبان اصفهان شیراز جواب بدهد، می توان به افزایش رویه های بتنی در جاده های ایران امید داشت.

3. مرتفع ترین پل ایران در اتوبان اصفهان شیراز

عبور از این اتوبان همراه با یک صحنه استثنایی است. مسافران در راه شیراز با عبور از روی یک پل مرتفع، از ارتفاع 110 متری به مناظر اطراف نگاه خواهند کرد.

4. یک اتوبان 100 درصد ایرانی

در ساخت این اتوبان هیچ گونه مصالح خارجی و یا دانش فنی یا متخصص غیرایرانی مشارکت نداشته است و اتوبان اصفهان شیراز یک آزادراه 100 درصد ایرانی است.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز، درباره تکمیل شدن زیرساخت های جانبی و تجهیزات ایمنی آزادراه اصفهان شیراز گفت: خط کشی ها و تمام تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی تکمیل شده است. مقرهای پلیس و هلال احمر به صورت موقت اما مناسب، نصب شده است. یک پمپ بنزین ثابت و 3 دستگاه پمپ بنزین سیار نیز در این اتوبان مستقر شده است. ضمنا در ماه های آینده 8 توقفگاه ، هر ماه یک توقفگاه خدمات جاده ای ، در این اتوبان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته خادمی اتوبان اصفهان شیراز در پایان هفته جاری با حضور حجت الاسلام رئیسی رییس جمهوری افتتاح می شود.  طولانی ترین آزادراه کشور به ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد با سرمایه گذاری بنیاد تعاون وزارت دفاع و شهر جدید صدرا و ۵۰ درصد سرمایه گذاری دولت به بهره برداری خواهد رسید

خادمی بیان کرد:  افتتاح آزادراه شیراز اصفهان به افزایش ۹ درصدی طول آزادراه‌های کشور منجر می‌شود. این آزادراه یک مسیر میان‌بر برای اتصال دو استان فارس و اصفهان است که بزرگترین رویداد برای بخش جاده‌ای استان فارس بود و استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از این آزادراه استفاده خواهند کرد و ‌تحول جدی در حمل و نقل جنوب کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    چه اصراری دارید که این آزاد راه را اصفهان شیراز بنامید؟ درحالیکه 150 کیلومتر تا اصفهان فاصله دارد، این آزادراه شیراز ایزدخواست یا با تسامح شیراز اصفهان است.

    • احمد رضا

      استاد این ازاد راه بخشی از ازاد راه بزرگ ۷ است .ازاد ۷ از شمال تا جنوب امتداد داره و از استان های شمالی نام گذاری میشه به سمت استان های جنوبی.اگه اعتقاد داری شیراز بالاتر از اصفهان قرار گرفته حرفی نیست

    • ناشناس

      با این منطق هم باید آزاد راه انزلی! شیراز نامیده شود!

  • ناشناس پاسخ

    در طول بزرگ راه . جایگاه cng دیده نشده ...؟.؟ چرا ؟؟

  • ناشناس پاسخ

    سلام، ورودی و خروجی های این آزاد راه از سوی شیراز ترافیک سنگینی خواهد داشت، آیا برای آن فکری شده یا نه، دوما این آزاد راه فقط بدرد شمال شهر می‌خورد.

    • فرهاد

      جاده‌ای که در آینده باید ترانزیت جنوب به شمال باشد و این همه تبلیغ میکنید آخه دو بانده باید باشد ؟ به این میگویند خیابان ، اتوبان هم از این پهن تر است

  • ناشناس پاسخ

    این ازاد راه هیچ ربطی به اصفهان نداره
    توی خود استان فارس شروع میشه و خود استان فارس هم تموم میشه
    در اصل ازاد راه شیراز به ایزدخواست و یا بالعکس هست
    مسول محترم وقتی با مدرک قلابی میری پست و مقام میگری انتظار بیشتر از این هم ازت نیست

    • علی

      با سلام خدمت دوستان خدمتتون عرض میکنم که وقتی میگن جاده شیراز اصفهان به این معنی نیست ک یسرش تو شیرازه یسرش هم تو اصفهان باشه این یعنی مبدا شیراز و مقصد بسمت اصفهان هست مثل پلیس راه ها ک میگن پلیس راه اصفهان شیراز بالعکس پس اگر بخرف شما باشه باید بطرف پلیس راه باید تو خاک اصفهان باشه و بسر دیگش تو شیراز ولی ...

  • احمدی‌ پاسخ

    همش الکی هست . کدوم آزاد راه؟ راهی که دو خط رفت داشته باشد و دو خط برگشت با رفوژ وسط به عرض ۲۵ متر که آزاد راه نیست!!!! آزاد . در شیراز عرض بلوار های چمران و بلوار زند و بلوار پاسداران و بلوار رحمت و.... از این به اصطلاح آزاد راه بیشتر هست . البته در کل کار بسیار بزرگ و با ارزشی انجام شده است

  • محمد پاسخ

    جهت اطلاع خوانندگان عزیز
    این آزادراه 7قطعه داره
    که 6قطعه آن افتطاح میشه از ایزدخواست تا تنگ خیاره
    قطعه 7 جز آزادراه نیست وبزرگ راه است وفقط فعلا 1باند آن اون هم 70درصد کار شده که تا کار شدن باند دوم فعلا به صورت 2طرفه است
    قطعه 8هم احتمالا اواخر سال کلنگ زنی میشه که از قلات تا حسینی آل هاشمی هست که در اصل قطعه اول آزادراه شیراز بوشهر میباشد

  • ناشناس پاسخ

    شهرضا هم هست

  • سیما پاسخ

    اینقد جو ندین،مردم میان میبینن افتضاحتونو

  • صادق پاسخ

    جاده از نظر تسطیح وزیر سازی داغونه و صاف و یکدست نیست دایم ماشین بالا و پایین میشه با عبور ماشین های سنگین یکسال دیگه فاتحه اش را باید خواند

  • ابهنام پاسخ

    یک سری به کشور های همسایه بزنید و اینهمه ذوق زدگی را کناری بگذارید که خیلی قبیحه

  • ناشناس پاسخ

    اولا که باید گفت اتوبان شیراز ایزدخواست نه اصفهان ثانیا فعلا آزادراه راه زنجان تبریز طولانی تر هست با 285 کیلومتر طول و ثالثا اتوبان تهران شمال قبلا روکش بتنی داشته واقعا چقدر هیاهو برای هیچ

  • پیمان پاسخ

    کدوم اصفهان؟کدوم شیراز اول که باید ۱۵۰کیلومتر از اصفهان خارج بشی بعد بیوفتی تو ازاد راه و بدتر اینکه اخرش که از ازاد راه خارج میشی تازه میوفتی تو جاده افتضاح سپیدان و دوکوهک و باید این جاده پر ترافیک و خیلی بد را طی کنی تا برسی تو شیراز در کل تر زدن با این کارشون

  • ناشناس پاسخ

    عوارض جانبی چقدر در نظر گرفته شده

  • فرهاد پاسخ

    جاده‌ای که در آینده باید ترانزیت جنوب به شمال باشد و این همه تبلیغ میکنید آخه دو بانده باید باشد ؟ به این میگویند خیابان ، اتوبان هم از این پهن تر است

  • حسین پاسخ

    اینم اضافه کنید که پل هاش بتن داره میلگرد نداره
    بردنش

  • اصغر پاسخ

    باعرض سلام اتوبان اصفهان شیراز اشتباه است اتوبان شیراز اصفهان این اتوبان به خاک اصفهان نمیرسد حال که اسم بر روی آن گذاشتند باید با اسم گفت

    • انوش

      امیداست انشاالله در امتداد بزرگراه قدیمی اصفهان، شیراز از ایزد خواست تا اصفهان هم ساخت آزاد راه شروع شود وبه این آزاد راه وصل شود. آنگاه طول آزاد راه برای سالیان طولانی دست نیافتنی است.

  • حیدر پاسخ

    دست سازنده هایش درد نکنه انشاالله که همه ی نهادها مسیولین طراحان و کارگرانی که زحمت این آزادراه را کشیدند همیشه سالم و شاد و عاقبت بخیر باشند!!!

  • ناشناس پاسخ

    آزادسازی عوارض آزادراه هاجاذبه سرمایه گزاری بهپخش خصوصی راافزایش خواهددادنتیجه کاهش تلفات جاده ای ومصرف سوخت وهزینه هالاستیک ولوازم یدکی وافزایش ترانزیت ودرآمدواشتغال خواهدشد( ساخت آزادراه راسودده کنیم)

  • فرزاد پاسخ

    ببین چقدرم ذوق میکنن انگار چی ساختن

  • محمد رضایی قلعه میرزا پاسخ

    فقط جواب من این است که ۷تا آزاد راه برا چی چی هست

  • ناشناس پاسخ

    به امید روزی که یک آزادراه مدرن دیگر دریک خط مستقیم به طول 1000کیلومتر از خلیج فارس تا شمال کشور وبا مشارکت وسرمایه گذاری شرکتهای بزرگ داخلی وخارجی احداث شود تا شاید رکورد دار در جهان شویم. چیزی که هزینه بسیار کلانی درپی دارد. ونزدیک به محال است.

  • ناشناس پاسخ

    واقعا احداث راه خیلی طاقت فرساست واز این همه همت وصبر وپشتکار باید تقدیر کرد. حقیقتا کاربسیاربسیار ارزشمندو ماندگاری انجام شده ساختن راه در سرزمین ناهموار وفلات ازجمله فلات ایران کاری پرهزینه ودشواری است.