| کد خبر: 248362 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ارتقا کیفیت صنعت راهسازی با افزایش کیفیت قیر رابطه مستقیم دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات گفت: برای کاهش هزینه های راهسازی باید راهکارهای جدیدی برای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت و در نتیجه افزایش طول عمر راه ها به کار گرفته شود و کارگاه ها نیز به آزمایشگاه های مستقردر محل اجرای پروژه مجهز شوند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات گفت: برای کاهش هزینه های راهسازی باید راهکارهای جدیدی برای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت و در نتیجه افزایش طول عمر راه ها به کار گرفته شود و کارگاه ها نیز به آزمایشگاه های مستقردر محل اجرای پروژه مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی در چهاردهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین آلات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: یکی ازمهمترین راهکارها برای افزایش کیفیت روسازی در جاده های کشور، افزایش کیفیت قیر و آسفالت است.
وی برگزاری چنین همایش هایی را یکی از راهکارهای مفید در آشنایی و بکارگیری روش های نوین اعلام کرد و افزود: با انتقال تجربیات از کارگاه های آموزشی و تجربیات آزمایشگاهی به کارگاه ها، ارتقا کیفی رویه های آسفالتی تضمین می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش قیمت قیر طی سالهای اخیر اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه های اجرای پروژه های راهسازی و آسفالت استفاده از روش های نوین و سیستم های دانش بنیان به وسیله ی برگزاری این همایش ها و با روش های جدید میسر است. باید به این نکته توجه ویژه داشت که با کاهش حجم مصرف آسفالت و افزایش کیفیت قیر دوام آسفالت افزایش می یابد.
خادمی با تاکید بر افزایش کیفیت رویه های آسفالتی ادامه داد: قیر تولیدی در ایران یکی از با کیفیت ترین قیرها در دنیا محسوب میشود که با رعایت این روش های نوین در فرآیند تولید آسفالت، اجرا و کنترل کیفی آن می توان عمر مفید بهره برداری از جاده ها را افرایش داد به نحوی که راه هایی که به بهره برداری می رسد تا 12 سال نیاز به روکش جدید نداشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین میزان قیر مصرفی در پروژه های راهسازی طی سال گذشته و شش ماه نخست سالجاری را 250 هزار تن اعلام کرد و افزود: در این مدت حدود 4.5 میلیون تن آسفالت در راه ها، بزرگراه ها و آزاد راه های کشور مصرف شده است.
وی استفاده از طراحی های جدید برای کاهش مصرف آسفالت در راهسازی را یکی از راهکارهای اساسی کاهش هزینه های اجرا دانست و اظهار داشت: این بخش به عهده مهندسین مشاور پروژه ها است که با فناوری های روز دنیا مصرف آسفالت را کاهش دهند و در این راه بکارگیری ماشین آلات نوین که خوشبختانه ورود آنها به کشور آزاد شده است بسیار راهگشا است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه یادآور شد: مهیا کردن شرایط تحقیق و آزمایش در کارگاه های عملیات اجرایی یکی دیگر از وظایف مهم مهندسین مشاور و پیمانکار پروژه است که باید مورد تاکید قرار گیرد که از مهمترین شرایط برای بالا بردن کیفیت اجرا محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.