| کد خبر: 227211 |

٢٥ درصد مسیر آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ٢٥ درصدی مسیر آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تا پایان دولت ٦٦٠ کیلومتر دیگر افتتاح آزادراهی خواهیم داشت.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ٢٥ درصدی مسیر آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تا پایان دولت ٦٦٠ کیلومتر دیگر افتتاح آزادراهی خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی امروز پنج شنبه بعد از بازدید از پروژه آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره میزان ساخت پروژه های آزادراهی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اکنون طول کل آزادراه‌های کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و تا سال ۱۴۰۰ میزان ۶۶۰ کیلومتر به این مسیر اضافه می‌شود.

خادمی افزود: ۲۵ درصد به طول آزادراه‌های کشور در طول دولت تدبیر و امید افزوده شد و مسیر آزادراهی به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی تصریح کرد: تا پایان دولت تعداد آزادراهای کشور که اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد دارد، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ٩ پروژه آزادراهی قرار است افتتاح شود که ٢ مورد آن تاکنون اقتتاح شده است و آزاد راه‌های منجیل-رودبار، آزادراه خرم آباد-اراک، آزادراه شیراز - اصفهان، آزادراه مرند- تبریز، بخشی از آزادراه حرم تا حرم و منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال نیز تا ١٤٠٠ افتتاح خواهد بود.

وی درباره پروژه آزادراه غدیر که قرار است هفتم اسفند افتتاح شود نیز گفت: آزادراه غدیر، آزادراه های قزوین و البرز را به یکدیگر متصل می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرقی_ غربی و شمالی_جنوبی است و بخشی از بزرگراه آسیایی در کشور ما محسوب می‌شود، پیش از این بارهای ترافیکی که از کریدورهای شمالی_جنوبی و شرقی_غربی به تهران و البرز می رسید با ترافیک مواجه می شد اما با تکمیل این آزادراه، ترافیک مسیرهای ترانزیتی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد.

خادمی اظهار کرد: این مسیر آزادراهی از چرمشهر آغاز می‌شود و پس از عبور از جنوب تهران و جنوب استان البرز به آبیک قزوین می‌رسد ولی از داخل محدوده تهران و البرز عبور نمی کند و این موجب کاهش بار ترافیکی می شود و عبور ترافیک در لبه جنوبی استان‌های تهران و البرز انجام می شود و بدین ترتیب تحول ترافیکی در جهت بهبود ترافیک در این مسیر خواهیم داشت.

خادمی بیان کرد: با تکمیل این آزادراه زمان مسیر ۹۰ دقیقه برای سواری و ۱۱۰ دقیقه برای خودروهای سنگین کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و نقش موثر پدافند غیرعامل از مزایای اجرای این آزادراه است.

وی افزود: این آزادراه به عنوان پدافند غیرعامل و تخلیه سریع مراکز جمعیتی تهران و البرز عمل خواهد کرد.

خادمی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است با تکمیل این آزادراه روزانه ۳۰ هزار خودرو از این مسیر عبور کند همچنین سالانه ۳۰ میلیون مسافر و ۳۰ میلیون تن بار در این مسیر جابجا خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.