| کد خبر: 204016 |

سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: اکنون سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال ساخت بوده که برابر با ۳۰ درصد کل راه‌های ریلی کشور از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: اکنون سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال ساخت بوده که برابر با ۳۰ درصد کل راه‌های ریلی کشور از ۱۰۰ سال پیش تاکنون است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه و هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پنج مرکز را برای توسعه راه ریلی کشور در اولویت قرار دادیم و اکنون راه‌آهن غرب کشور نیز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه راه‌آهن کردستان طی یک و نیم سال موافقت شد که تاکنون سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

خادمی تاکید کرد: ریل زیرساخت اصلی برای توسعه هر منطقه است و در این راستا بررسی‌های اولیه برای اتصال مسیر ریلی به باشماق و شبکه ریلی عراق صورت گرفته که برای این کار بررسی‌های مهندسی دقیق‌تری را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تقریبا پروژه‌های عمرانی بدون کمترین تاثیرپذیری در حال انجام است، گفت: سه محور جدید در کشور در حال ساخت است که یکی از آنها محور سنندج - مریوان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: برای تکمیل جاده سنندج - مریوان یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده که چنین رقمی به هیچ محوری در کشور اختصاص داده نشد. 

خادمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مجموع برای کریدور شمال به جنوب در نظر گرفته شده است اظهار داشت: اعتبارات جاده‌ای استان کردستان از یک هزار میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. 

استاندار کردستان هم در این آیین با بیان اینکه اراده دولت بر این است که خواسته مردم کردستان برای ساخت راه آهن را محقق کند، افزود: تمام تلاش دولت بر این است که این پروژه مهم در سال ۹۹ به بهره برداری برسد. 

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه شروع ریل گذاری این پروژه قبل از پایان امسال از دو سمت سنندج به همدان و همدان به سنندج آغاز می‌شود، یادآور شد: ارتباط ریلی با سلیمانیه عراق نیز در دستور کار داریم که تا قبل از پایان سال سفری برای انجام مذاکرات نهایی به اقلیم خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.