| کد خبر: 153611 |

100کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه وبویراحمد در دست ساخت است

معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک بیش از 100 کیلومتر بزرگراه در سطح استان در حال ساخت است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک بیش از 100 کیلومتر بزرگراه در سطح استان در حال ساخت است.

محمد راستا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا سال 92 کمتر از 50 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود که ظرف چهار سال گذشته افزون بر 90 کیلومتر به این میزان اضافه شده است.

وی، طول راههای اصلی، فرعی و بزرگراه از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه را در استان افزون بر یکهزار و 550 کیلومتر ذکر کرد.

راستا برخی از طرح های مهم راهسازی در حوزه راههای اصلی را شامل جاده یاسوج - سی سخت، باباکلان - گچساران - چرام ، باغچه سادات - سرفاریاب و جاده ملی پاتاوه - دهدشت عنوان کرد.

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک 30 کیلومتر از جاده باباکلان- گچساران و چرام در حال اجراست.

وی عنوان کرد که طرح ملی جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تا سال 1392 تعطیل بود و مردم منطقه نیز هیچ امیدی برای ساخت و افتتاح آن نداشتند اما در سفر استانی 24 و 25 مرداد سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد بر شتاب بخشی در اجرای آن تاکید شد زیرا جزء طرح های سفر رهبر معظم انقلاب به استان در خرداد سال 1373 بود.

راستا ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی این جاده ارتباطی از 47 درصد سال 1392 به بالای 80درصد هم اینک رسیده است.

معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه و بویراحمد گفت که اردیبهشت سال جاری قطعه دوم این جاده ارتباطی با نام دم چنار تا لوداب و به طول 28.5 کیلومتر با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

راستا اظهار داشت: قطعه های اول و چهارم این جاده ارتباطی در گذشته افتتاح شده بود و قطعه سوم نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال ساخت است و تا پایان سال مالی 1396 (تیر 1397) افتتاح می شود.

وی بیان کرد: بهره برداری اولیه از جاده ارتباطی یاسوج - باغچه سادات - سرفاریاب انجام و برای نخستین بار ارتباط آسفالتی بین شهرستان های کهگیلویه و چرام با یاسوج برقرار و اکنون نیز این جاده در حال ارتقای وضعیت است.

معاون ساخت و توسعه راههای کهگیلویه وبویراحمد گفت که هم اینک نیز افزون بر 500 کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجراست که حدود 100 کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

راستا تصریح کرد: جاده روستاهای منطقه سیلاب وکلوار تا امام زاده شاه قاسم به طول 50 کیلومتر یکی دیگر از مهمترین راههای روستایی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.