| کد خبر: 152712 |

◄ «سامع» اطلاعات پروژه‌ها را الکترونیکی می‌کند

سعید پیروزفر، سرپرست دفتر مدیریت پروژه شرکت ساخت و توسعه از انتقال ۳۹ طرح از ادارات کل و ستاد وزارتخانه به شرکت ساخت و توسعه خبر داد.

تین نیوز

سعید پیروزفر، سرپرست دفتر مدیریت پروژه شرکت ساخت و توسعه از انتقال ۳۹ طرح از ادارات‌کل  راه و شهرسازی و ستاد وزارتخانه به شرکت ساخت و توسعه خبر داد و گفت که اطلاعات هر یک از طرح‌های دریافتی از ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها  در سامانه«سامع» درج خواهد شد. به گفته وی سامانه «سامع» سامانه اطلاعاتی مدیریت پروژه‌های شرکت ساخت است که طی سه سال گذشته در شرکت ساخت و توسعه عملیاتی شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز پیش از این، گفته شده بود که از ابتدای سال  93 گزارش‌های ماهیانه بیش از 250 پروژه اجرایی از سوی 70 شرکت مشاور به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سامانه «سامع» در دسترس می‌شود. پیروزفر امنیت بسیار بالای این سامانه در شبکه شتاب ، اختصاص امضاء الکترونیکی به شرکت‌های مشاور، کاهش هزینه‌های جاری را از طریق کاهش نیاز به نیروی انسانی و مواردی همچون کاهش مصرف کاغذ را از نکات حائز اهمیت این طرح دانسته بود.

حالا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  سعید پیروزفر گزارش داده که در سال جاری ۳۹ طرح از ادارات کل و ستاد وزارتخانه به شرکت ساخت و توسعه منتقل و مقرر شده اطلاعات هر یک از طرح‌های دریافتی از ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها در سامانه «سامع» درج شود.

 پیروز فر با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر الکترونیکی کردن صورت‌وضعیت‌ها و شفاف‌سازی در اسناد و اطلاعات گفت: به‌منظور مدیریت بهتر بر قراردادها، هم‌اکنون شاخص‌های  WBS (ساختار شکست پروژه) به‌صورت پایلوت در دست اجرا است.

او افزود: تمامی قرارداد‌ها اعم از قرار داده‌های پیمانکاری، مطالعاتی، خرید و تملک در سامانه سامع درج می‌شود و در این جلسه برای مشاوران جدیدالورود جهت ارسال مستندات الکترونیکی دسترسی تعریف می‌شود تا بعد از این مستندات مربوط به قرارداد‌ها را به‌صورت الکترونیکی ارسال کنند.

پیروزفر با اشاره به مزایای دریافت مستندات به‌صورت الکترونیکی یادآور شد: این کار موجب صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حمل‌ونقل و زمان می‌شود و از طرفی به‌صورت بایگانی‌شده می‌توان از این اطلاعات استفاده کرد همچنین از طریق سامانه سامع نیز روند پیشرفت‌های پروژه‌ها علاوه بر قابلیت گزارش‌گیری، مستندات سال‌های قبل نیز قابل دسترس است.

وی با اشاره به نقش سامانه «سامع» در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: صحت اطلاعات و کنترل آن به‌عنوان یکی از پارامترهای اصلی کنترل پروژه مطرح است و اگر اطلاعات درست و به‌موقع وارد سیستم نشود به‌تبع مشکلاتی در دستگاه‌های پروژه محور حاصل می‌شود. لذا در شرکت ساخت و توسعه حجم بسیاری از قراردادهای یک پروژه عمرانی در صف تجمیع قرار دارد تا تعداد قرارداد، میزان پیشرفت و نقاط ضعف و قوت در قالب یک بانک اطلاعاتی مشخص شود.

پیروزفر از اتصال سامانه «سامع» شرکت ساخت و توسعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی در آینده نه‌چندان دور خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده اطلاعات ثبت‌شده در سامانه‌‌ها به تصمیم‌گیری مدیران ارشد کمک کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.