| کد خبر: 151735 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ پیشرفت 85 درصد قطعه یک آزادراه تهران شمال/ 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تهران شمال 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونل‌ها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاه‌های تهویه دانست.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران شمال 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونل‌ها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاه‌های تهویه دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه به‌سازی محور هراز، درباره آزادراه تهران-شمال گفت: در دو سال اخیر تصمیم گرفته شد چینی‌ها به عنوان پیمانکار این پروژه، به‌طور محدود در بعضی قسمت‌ها فعالیت کنند و بخش عمده پروژه به پیمانکاران ایرانی واگذار شود که در نتیجه در طول دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی احداث قطعه یک آزادراه تهران-شمال از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش یافت.

او افزود: ۱۵ درصد باقیمانده را شامل روسازی بتنی، روشنایی تونل‌ها و ساخت سقف کاذب برای نصب دریچه و موتور دستگاه‌های تهویه دانست.

خادمی، درباره علت کندی پیشرفت پروژه تهران-شمال نیز تاکید کرد: منطقه البرز به لحاظ زمین‌شناسی سخت‌ترین حالت و در نتیجه، مشکل‌ترین سازند مربوط را دارا است؛ از آنجایی که امکان لغزش زمین و یا ریزش کوه در این منطقه بسیار زیاد است، عملیات اجرایی پروژه با سرعت کمی انجام می‌شود؛ چراکه مسیر ساخت این آزادراه از نظر زمین‌شناسی در همه نقاط یکسان و یکنواخت نیست و هر بخش مطالعات زمین‌شناسی و عملیات راهسازی مخصوص به خود را دارد.

این مقام مسئول درباره  ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال نیز گفت: عملیات اجرایی قطعه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر شروع شده که این قطعه به ۵ بخش تقسیم شده و هر بخش به پیمانکار جداگانه‌ای واگذار شده است.

خادمی درباره هزینه‌های قطعه یک آزادراه تهران-شمال نیز گفت: آزادراه تهران-شمال تا به حال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و برای تکمیل این آزادراه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه نیاز است. همچنین ساخت تونل ۶ کیلومتری البرز در حال انجام است که ۱.۶ کیلومتر آن باقی مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اینجور که مدیر پروژه آزادراه تهران شمال جناب حسینی ،رییس سابق کمیسیون راه مجلس عنوان کردند. قسمتی از مسیر بطول 2 کیلومتر بر اثر ریزش کوه نابود شده و مجبور شدند مسیر جایگزین دوباره بکشند این ها باعث شده پروژه رشد اولیه نداشته باشد