| کد خبر: 53048 |

◄ آنچه در سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گذشت

تین نیوز | سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته، همزمان با پایان اردیبهشت، بعد از چهار روز برپایی، به کار خود خاتمه داد. این نمایشگاه در حاشیه خود نکات قابل توجهی همچون نقش پر رنگ شرکت های خارجی، افزایش تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه، افزایش  100 درصدی فضای نمایشگاه، امضای تفاهم نامه های ریلی برای تولید لوکوموتیو و حضور تین نیوز به عنوان تنها غرفه رسانه ای در نمایشگاه ریلی را به همراه داشت.

به گزارش تین نیوز، برگزاری همزمان سومین نمایشگاه صنایع ریلی با چهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن و اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در راه آهن، فرصتی مناسبی را برای معرفی و بازرگانی همه جانبه حمل و نقل ریلی ایجاد کرد که در زیر به آن اشاره شده است:

تجمیع نمایشگاه
چند سالی بود که تمامی متولیان امر در بخش ریلی کشور شامل شرکت راه آهن، شرکت های حمل و نقل ریلی، صنایع ریلی، راه آهن های شهری، دانشگاه ها و انجمن های مرتبط از پراکندگی برگزاری نمایشگاه ها و در نتیجه کاهش کیفیت آن اظهار گله داشته اند و خواستار یکپارچگی و جامعیت بخشی در برگزاری یک نمایشگاه بین المللی سالانه قدرتمند از سوی بخش خصوصی با حمایت راه آهن بوده اند. از این رو سومین نمایشگاه صنایع ریلی تنها نمایشگاه ریلی سال جاری است.

بازدید مدیرعامل راه آهن و رجا از تین نیوز، تنها غرفه رسانه ای در نمایشگاه ریلی
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با حضور در سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از "تین نیوز" به عنوان تنها غرفه رسانه ای این نمایشگاه، بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این بازدید در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به حضور خوب شرکت های بخش خصوصی در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، یک نمایشگاه متفاوت نسبت به سال قبل بوده است.

افزایش 100 درصدی فضای نمایشگاه 
سومین نمایشگاه صنایع ریلی نسبت به سال گذشته از نظر متراژ بخش داخلی و خارجی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. محتشم امیری رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته با اعلام این خبر اظهار داشت: در بخش حضور شرکت ها نیز از نظر تعداد، شاهد رشد حدود ۸۰ درصدی هستیم به گونه ای که از ۷۰ شرکت در سال گذشته، امسال به بیش از ۱۲۰ شرکت افزایش یافته است.

استقبال از نمایشگاه
شاید در ایام برگزاری نمایشگاه ریلی در نگاه اول تعداد مخاطب عام بازدید کننده از این نمایشگاه کم به نظر می آمد اما باید گفت در مقایسه با سایر نمایشگاه تخصصی، در یک نظرسنجی، شرکت های حاضر در این نمایشگاه توانستند به اهداف تجاری خود در این نمایشگاه برسند.

حضور چهره های سرشناس در نمایشگاه
 در دوره برپایی این نمایشگاه برخی از مقامات از جمله وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارتخانه کشورهای خارجی در تهران از سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران بازدید کردند.

حضور پررنگ شرکت های خارجی در نمایشگاه
نکته جالب توجه در نمایشگاه صنایع ریلی امسال علاوه بر چهره‌های چینی و روسی که به تعداد کثیری در غرفه‌ها به چشم می‌آمدند، شرکت‌هایی بودند که به صنعت ریلی نگاهی تخصصی و جدی دارند. همچنین صنایع وابسته به ریل نیز امسال غرفه‌های متعددی در سطح نمایشگاه داشتند.

هیات‌های سرمایه گذاری، بازرگانی و تجاری کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان و افغانستان با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، از سالن‌ها و غرفه های این نمایشگاه بازدید کرده و با تولید کنندگان و صنعتگران حوزه ریلی و تجهیزات وابسته کشورمان وارد مذاکرات تجاری و سرمایه گذاری شدند.

برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن
همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه صنایع ریلی چهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن در صنعت حمل و نقل ریلی کشور نیز روز ۲۷ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.

در این کنفرانس که هر دو سال یکبار در کشور برگزار می شود، ۱۵ نفر از متخصصان و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی از ۱۲ کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، چین، ترکیه، استرالیا و لهستان سخنرانی کردند.

همچنین از بين 300 مقاله کامل دريافتی، 140 مقاله پذيرفته شد و حدود 60 مقاله برگزيده به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر در آن ارائه شد و اساتید دانشگاه های مختلف، صاحبنظران صنعت ریلی و مترو و همچنین شرکت های حمل و نقل ریلی دیدگاه های خود را ارایه دادند.

همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه ریلی
در زمان برپایی این نمایشگاه همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه ریلی به منظور تشریح بسته های حمایتی سرمایه گذاری در حوزه ریلی و زیر مجموعه های آن از جمله زیربنایی، ناوگان ریلی،‌ واگن باری و مسافری و... روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری با حضور  مدیرعامل راه آهن و جمعی از صاحب نظران حوزه بازار سرمایه برگزار شد.

امضای تفاهم نامه ریلی بین مپنا و شرکت راه آهن در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریل برای تولید 150 لوکوموتیو از دیگر موضوعات مهم این نمایشگاه بود. بر اساس مفاد این توافق‌نامه با سرمایه‌گذاری گروه مپنا و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ریلی، تعداد 150 لوکوموتیو باری تامین و جهت بهره‌برداری به صورت اجاره تحویل راه‌آهن خواهد شد.  زمان تحویل اولین لوکوموتیو یک سال بعد از انعقاد قرارداد است و تحویل کامل 150  لوکوموتیو در چهار سال انجام می‌شود و دو طرف متعهد شدند که تفاهم‌نامه سه ماه پس از امضای قرارداد اجرا شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.