| کد خبر ۳۱۰۷۹۵
کپی شد

نوسازی ناوگان بدون مشارکت پایدار بخش خصوصی ممکن نیست

سرپرست معاونت مسافری راه‌ آهن گفت: نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت خطوط و ارتقای خدمات بدون مشارکت بخش خصوصی ممکن نیست؛ با مدل‌ های اقتصادی جذاب، سرمایه‌ گذاری مطمئن و پیش‌بینی‌پذیر خواهد شد.

نوسازی ناوگان بدون مشارکت پایدار بخش خصوصی ممکن نیست
تین نیوز |

️سرپرست معاونت مسافری راه آهن در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی حمل ونقل مسافری ریلی گفت: بدون مشارکت واقعی فعالان صنعت ریلی، نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت خطوط پرتردد و ارتقای کیفیت خدمات امکان پذیر نخواهد بود و معاونت مسافری نیز با طراحی مدل های جذاب اقتصادی، فضای سرمایه گذاری را پیش بینی پذیر و مطمئن خواهد کرد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین کریمی، سرپرست معاونت مسافری راه آهن در نشست روز یکشنبه ۱۶ آذر با اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی حمل ونقل مسافری ریلی در ساختمان مرکزی شهدای راه آهن، سه محور بنیادین دوره جدید معاونت مسافری را، تشریح و بر نقش آفرینی فعال بخش خصوصی در توسعه این حوزه تأکید کرد.

️کریمی گفت: این نشست فرصت مهمی برای هم افزایی درباره سه رویکرد اصلی معاونت مسافری یعنی «سرمایه گذاری بخش خصوصی»، «متناسب سازی هوشمند قیمت بلیت» و «توسعه گردشگری ریلی» فراهم کرده است.

️سرپرست معاونت مسافری تصریح کرد: بدون مشارکت واقعی فعالان بخش خصوصی، نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت خطوط پرتردد و ارتقای کیفیت خدمات امکان پذیر نخواهد بود.

️وی تأکید کرد: معاونت مسافری با طراحی مدل های جذاب سرمایه گذاری و بسته های ترکیبی «ریل + گردشگری»، فضای سرمایه گذاری را پیش بینی پذیر، مطمئن و اقتصادی خواهد کرد.

️سرپرست معاونت مسافری راه آهن با اشاره به موضوع قیمت بلیت قطار گفت: رویکرد ما متناسب سازی هوشمندانه و تدریجی است. قیمت گذاری باید عادلانه، شفاف و مبتنی بر سطح خدمت باشد تا هم کیفیت سفر برای مسافر افزایش یابد و هم شرکت های بهره بردار به پایداری اقتصادی برسند.

️کریمی با اشاره به حمایت دولت چهاردهم از خدمات حومه ای قطارهای راه آهن گفت: سیاست های حمایتی رئیس جمهور و مدیرعامل راه آهن برای ارتقای خدمات حومه ای با جدیت ادامه دارد.

️وی گفت: در مسیرهای ممتاز و گردشگری، اجازه شکل گیری مدل های رقابتی و درآمدی جدید با محوریت سرمایه گذاری بخش خصوصی داده می شود.

️کریمی توسعه گردشگری ریلی را یکی از اولویت های جدی دوره جدید دانست و تاکید کرد: گردشگری ریلی موتور افزایش تقاضا، رونق اقتصاد محلی و احیای ظرفیت های تاریخی و فرهنگی مسیرهاست. اما این هدف تنها زمانی محقق می شود که از رویکرد صرفاً کاهش تصدی گری عبور کنیم و به سمت تقویت نظارت، هدایت و سیاست گذاری فعال حرکت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.