بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ انتظار از مدیریت جدید راه آهن انقلاب در معاونت ناوگان است

معاونت ناوگان راه آهن در حال حاضر متولی لکوموتیو، واگن و جرثقیل های ریلی به شمار می رود و بخش مهمی از وضعیت ناگوار بهره برداری در راه آهن ناشی از عملکرد این معاونت است.

انتظار از مدیریت جدید راه آهن انقلاب در معاونت ناوگان است
تین نیوز |

معاونت ناوگان راه آهن در حال حاضر متولی لکوموتیو، واگن و جرثقیل های ریلی است. بخش مهمی از وضعیت ناگوار بهره برداری در راه آهن ناشی از عملکرد این معاونت است.

آن طور که بارها گفته شده کمبود لکوموتیو یکی از علل مهم کاهش تن-کیلومتر و بالتبع بهره وری واگن در سالیان اخیر بوده است. اما این همه آنچه باید اتفاق بیفتد نیست لذا رئوس ماموریت هایی که برای این معاونت در دوره جدید مدیریت راه آهن جهت حل ریشه ای مسائل پیشنهاد می شود شامل موارد ذیل است:

1-برنامه ریزی و واگذاری ناوگان کشش به بخش خصوصی

2-تجدیدنظر در نقش راه آهن به عنوان ارائه دهنده انحصاری خدمات کشش به مالکان واگن

3-تعریف و استقرار ساختار جدید مالی و رگولاتوری جهت بهره مندی عادلانه مالکان واگن از خدمات کشش شرکتهای دارای لکوموتیو

4-تجدیدنظر در قرارداد اجاره دپوهای تعمیراتی واگن و لکوموتیو به گونه ای که شرکتها را به تجهیز و نوسازی دپوها ترغیب نماید.

5-واگذاری عملیات مانور ایستگاه ها به بخش خصوصی (و در عین حال واگذاری لکوموتیوهای مانوری) و تعریف رابطه مالی آن

6-بازتعریف نقش راه آهن در کیفیت تعمیرات و قطعات مورد استفاده در واگن ها به منظور افزایش بازدارندگی پسینی و دوری از تدوین ضوابط پیشینی که نیاز به نظارت گسترده دارد

7-تعریف نقش راه آهن به عنوان ناظر محدود به موارد مرتبط با قطعات و زیرمجموعه هایی که ممکن است به زیرساخت ها یا ناوگان سایر شرکتها آسیب برساند

8-همراستا سازی منافع شرکتهای پیمانکار تعمیرات با صاحبان ناوگان جهت افزایش کیفیت تعمیرات و کاهش موارد خرابی

9-افزایش اختیارات و بالتبع مسئولیت های بخش خصوصی در حوزه تامین قطعات و تعمیرات واگن ها به منظور ارتقاء سطح فنی شرکت ها و بالتبع تثبیت نقش پسینی راه آهن در کنترل میزان خرابی ها و آماده به کاری ناوگان

10-و در یک کلام بازتعریف همه فرآیندهای مرتبط با ناوگان در جهت کاهش موارد خرابی و افزایش بهره وری ناوگان

احسان سالاری- رئیس کارگروه فنی واگن های باری انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    انقلاب در ناوگان بایستی بدون توجه به اعتراضات انحصار طلبانه مپنالکوموتیو به سرعت نسبت واردات لکوموتیو از دالیان چین اقدام بشه

  • ناشناس پاسخ

    در شرایطی که با عوامفریبی رهبران ناشناخته انقلاب که اسلام را فاقد حکومت و استبداد اعلام کردند اما پس از پیروزی، ولایت مطلقه فقیه حکم به اختیار و مرگبار را حاکم و انقلابیون دگراندیش را نابود کردند، و دفاع از انقلاب تحریف شده را به ابزار سرکوب حق طلبان و دفاع از خون شهدای فاقد شناخت و معرفت تبدیل کردند، انقلابی بودن جرم و خیانت به مردم و ارمانهای انقلاب دانشگاه است. کارها با برنامه و قوانین کارامد پیش میروند نه عملکرد انقلابی که فاقد مسئولیت، و مقطعی و بی کیفیت و غیرقابل پیگیری و ارزیابی و نظارت و مجازات متخلف است.

  • سعید قصابیان پاسخ

    با سلام و احترام
    واگذاری ناوگان کشش و واگذاری عملیات مانور ایستگاه ها به بخش خصوصی اگر در قالب تشکیل قطار کامل ( واگذاری سیر و حرکت ) انجام نشود ابتر است و به نتیجه مطلوب منتهی نخواهد شد.

  • سعید قصابیان پاسخ

    سلام. آماده به کاری لکومتیوهای ما کمتر از ۵۰ درصد است؛ به این معنا نیست که یک لکومتیوی که از مبدا شروع به حرکت کند به احتمال ۵۰ درصد در راه خراب می شود. این تعریف قابلیت اعتماد ( Reliability ) است.
    تعریف مختصر آماده بکاری ( Availability ) اینست که از هر صد لکومو تیوی که داریم 50 تای آن گرم و آماده سرویس است.