| کد خبر: 268721 |

تعمیرات واگن باید به بخش خصوصی سپرده شود

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر واگذاری تعمیرات واگن به بخش خصوصی گفت: مشی راه آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر واگذاری تعمیرات واگن به بخش خصوصی گفت: مشی راه آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه مدیرعامل راه آهن با مالکان واگن باری معاونان و مدیران راه آهن و همچنین مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری بخش خصوصی برگزار شد و  هم فکری و هماهنگی بیشتر مدیران دولتی با مدیران بخش خصوصی فعال در حوزه ریلی برای افزایش بهره وری و سرعت سیر بازرگانی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل راه آهن در این نشست صمیمانه با مالکان واگن باری بخش خصوصی ضمن تشکر از شرکت های حمل و نقل بار که در موضوع افزایش ایمنی سیر با حذف واگن های شیربسته به خوبی همراهی کردند، گفت: بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در فاصله کوتاهی سیر می کند اما تخلیه نمی شود و این باعث کاهش سرعت بازرگانی شده است. به طور مثال بار در عرض سه روز از سرخس در شمال شرق کشور به بندرعباس می رسد اما چندین روز و بعضاً چند ده روز معطل تخلیه و ترخیص می شود که این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تأثیر می گذارد.

صالحی افزود: اصلاحات انجام شده در راه آهن تا کنون، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است. به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند. همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی کند و متاسفانه بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است و نه افزایش سرعت حمل بار. 

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: برخی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ریشه های سی تا پنجاه ساله دارند که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن ها برنامه ریزی کرد. 

معاون وزیر راه در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات مالکان واگن در شبکه ریلی تاکید کرد: اولویت اصلی ما حمایت از بخش خصوصی است. 

مدیرعامل راه آهن با اشاره به واگذاری مالکیت کلیه واگن های باری به بخش خصوصی گفت: تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد چرا که مشی راه آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راشدی 10 0

    مثل شرکت نوین صنعت رجا که مدیر عاملی شو بختیاری داده به یک لیسانس الهیات و معارف اسلامی ... حساب کنید یک لیسانس الهیات نیاد به مهندس ها راه کار بده .... گرچه خود بختیاری هم رشته ش عمران بوده و با سفارش این و اون تونسته به اینجا برسه