| کد خبر: 266769 |

قزاقستان خواستار همکاری‌ های بیشتر ریلی با اعضای اورسیا شد

قزاقستان از کشورهای اتحادیه اوراسیا برای پروژه‌های حمل و نقل و لجستیک مشترک دعوت کرد.

تین نیوز

قزاقستان از کشورهای اتحادیه اوراسیا برای پروژه های حمل و نقل و لجستیک مشترک دعوت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان از کشورهای اتحادیه اوراسیا دعوت کرد تا پروژه های حمل و نقل و لجستیک را به طور مشترک اجرا کنند.

وی در این باره گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان یک حلقه استراتژیک عمل کرده و کل فضای اوراسیا را به هم متصل می کند، از این رو اعضای این اتحادیه می توانند از هر فرصتی برای تحکیم همکاری ها میان خود استفاده کنند. 

توکایف با اشاره به اهمیت توسعه کریدور شمال-جنوب و دسترسی به کشورهای خاورمیانه، ایران، پاکستان و هند، اظهار داشت: ابتکار قزاقستان برای راه اندازی مسیر چلیابینسک – بولاشاک – ایران در حال عملی شدن است. ما به نوبه خود نیز  آماده بازسازی تنگناها در شبکه راه آهن و جاده هستیم. 

به گفته رئیس جمهور قزاقستان برای توسعه بیشتر این کریدور، یک سرمایه گذاری مشترک از شرکت های لجستیک از قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ایجاد می شود. 

توکایف در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت: من از ادارات راه آهن از دیگر کشورهای اوراسیا دعوت می کنم که به این کار بپیوندند. 

وی با اشاره به پروژه هایی که چارچوب حمل و نقل و لجستیک قزاقستان و اتصال این کشور به کشورهای اتحادیه اروسیا را تقویت می کند، اظهار کرد: ساخت پایانه های قزاقستان در شهر شیان چین و بندر پوتی گرجستان در حال تکمیل است. 

 رئیس جمهور قزاقستان افزود: قرار است پنج مرکز حمل و نقل و لجستیک فرامرزی در مرزهای روسیه، چین، ازبکستان، قرقیزستان و دریای خزر راه اندازی شود. برنامه های فوری شامل احداث ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط راه آهن جدید، بنادر خشک «بختی» و «کلزهات» و همچنین یک بندر دریایی در بندرعباس ایران در دستور کار راه آهن قزاقستان قراردارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.