| کد خبر: 263108 |

راه‌ آهن: دولت جلوی افتتاح زودهنگام پروژه‌ های شرکت "ساخت" را گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "با تاسیس شرکت "ساخت" در حوزه ساخت خط آهن اختلال پیش آمد و کارها به درستی انجام نمی شود، گفت: در دولت سیزدهم جلو افتتاح های زودهنگام پروژه ها گرفته شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان؛ با تاسیس شرکت ساخت در حوزه ساخت خط آهن اختلال پیش آمد و کارها به درستی انجام نمی شود، گفت: در دولت سیزدهم جلو افتتاح های زودهنگام پروژه ها گرفته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، میعاد صالحی یادآور شد: تا پیش از سال 1380 که شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیت های عمرانی بخش ریلی با شرکت راه آهن بوده و بعد از اینکه این شرکت تاسیس شد، در طول این 20 سال اختلالات در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کار ها به درستی انجام نمی شود.

وی افزود: شرکت ساخت، خط آهن را احداث می کند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راه آهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: راه آهن معتقد است برای بهره برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استاندارد ها را قویتر رعایت کند و این بهره بردار است که به مردم خدمات رسانی می کند.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: در دولت گذشته شاهد برخی تحویل ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلوی افتتاح های زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.

صالحی افزود: شرکت راه آهن سعی می کند برای خطوطی که احداث می کند تمام استاندار ها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت-قزوین با سرعت 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به بهره برداری می رسید. خطوط ریلی را که از طریق شرکت ساخت ساخته می شود را در صورتی تحویل می گیریم که استاندار های لازم را رعایت کنند.

وی درباره خط آهن شلمچه بصره نیز بیان کرد: در زمان حاضر کارکنان شرکت راه آهن در جزیره سندباد در خاک عراق برای انجام عملیات عمرانی ساخت خط آهن شلمچه- بصره حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 12 9

    باسلام
    آقای دکتر صالحی به نظر اطلاعات درستی را خدمت شما نداده اند مطابق معمول شرکت ساخت در سال 1380 به وجود آمد اما قبل از آن هم راه آهن نبود که راه آهن می ساخت بلکه این معونت ساخت وتوسعه راه آهن در وزارت راه بود که راه آهن می ساخت که معاونت دیگر وزر راه بود والبته در برخی موارد هم از شرکت راه آهن به عنوان پیمانکار استفاده میکرد اما نه از بدنه شرکت راه آهن بلکه از شرکت تراورس وشرکت مشاور مترا و شرکت بالاست که در آن زمان کاملا دولتی وبرای راه آهن بودند که غلط کامل بود اتفاقا آن زمان هم مشکلات طراحی وحتی اجرا داشتیم اما علت اینکه کیفیت ها پائیین آمد بالا رفتن قیمت پروژه به واسطه بی ارزش شدن پول ملی و عدم افزایش متوازن اعتبارات عمرانی بود اینکه می فرمایید همکاران راه آهنی در عراق برای اجرای پروژه شلمچه حضور دارند که اشتباه کامل است مگر راه آهن پیمانکار است شما هنوز متوجه نشدید که شما کارفرما وسیاست گذار هستید نه پیمانکار؟!
    خدا آخر و عاقبت راه آهن را با تصمیم گیرانی چون شما وختم به خیر کند و مشاورانی که شما را به راهه رانده اند را از دور شما حذف کند انشالله.
    البته اینکه شرکت ساخت پروژها را درست اجرا نمی کند درست است اما حذف صورت مسئله با حل مسئله کاملا متفاوت است شما به همان وظیفه نگهداری وبهره برداری خودتان برسید و در کار دیگران دخالت نکنید ساختار راه آهن قابل برگشت به 30 سال قبل نمی باشد برادر.

    • ناشناس 5 12

      اطلاعات جناب مدیرعامل قطعا از اطلاعات در دست امثال شما خیلی بیشتر و موثقتره!! شما هر آبی که ببینی میخوای ماهی خودتو بگیری!

    • کارشناس ریلی 10 2

      دوست عزیز ناشناس که البته برای ما شناس هستی چون قطعا از دایره نزدیکان جناب دکتر صالحی هستید متاسفانه در کشور رسیدیم به جائی که حتی اگر بگویند ماست سیاه است هم به نظر ما مردم بایستی قبول کنیم چون دولت آقای ریسی دولت اول وآخر و وسط است و بالاتر از ایشان وجود ندارد برادر من بر عکس آن چیزی که می فرمائید مدیر عامل محبوب شما متاسفانه چیزی نه از ریل می دانند ونه از تاریخ ریل این مملکت که اگر می دانستند که شرایط این نبود از سوی دیگر گفته های نوشته شده توسط اینجانب مستند دارد می توانید مراجعه کنید تاریخ را که نمی توانید از نو بنویسید مشکل مشاوران بی بهره از سوادی است که برای مدیر عامل جوان متن تهیه می کنند بهتر است ایشان اگر می خواهن بماند که شواهد اینگونه نشان می دهد که زین را دو دستی چسبیده اند مشاورانی را انتخاب کنند که حداقل تاریخ شفاهی راه آهن را بدانند پیشنهاد من به ایشان مطالعه کتاب تاریخ راه آه چاپ روابط عمومی راه آهن می باشد.

    • ناشناس 1 6

      جناب کارشناس ریلی. ای کاش از نزدیکان ایشان میبودم اما یک دلسوز واقعی راه اهن هستم نه مثل شما که خودتان را کارشناس ریلی و دلسوز ریلی و بازنسته ریلی و ... می نامید اما نظراتتان، آب به آسیاب مافیای ریلی ریختن است.