معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
رکورد شرکت راه آهن در بخش حمل و نقل مسافر طی چهار ماه نخست سال
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال می شود.
به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس در ایستگاه راه آهن شهر سمنان ابراز داشت: دولت سیزدهم با تمام ظرفیت برای ارتقای خدمت رسانی در حوزه ریلی و جبران عقب ماندگی پای کار است.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه افزود: نزدیک به چهار- پنج سال از برنامه ششم توسعه می گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی با اهتمام ویژه تلاش می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با حذف قوانین مزاحم، حذف بروکراسی اداری با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
صالحی افزود: تحریم در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، اما تحریم داخلی خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات تلاش می شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سیزدهم در شرایطی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را تحویل گرفت که میراث دار ۲هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران قطعات فنی بخش لکوموتیو بود.
وی افزود: این میزان بدهی طی سال های گذشته چشمگیر است، ولی دولت با اهتمام ویژه رفع مشکلات را دنبال می کند.
صالحی تصریح کرد: با همدلی و همراهی مسوولان در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با وجود برخی مشکلات، شمار حمل مسافر از طریق ناوگان ریلی چهار ماه نخست امسال نسبت به ۱۰ سال گذشته رکورد زد.
وی بیان کرد: طی سال های گذشته لکوموتیوهای زیادی تعمیر نشده باقیمانده و به روزرسانی در این زمینه انجام نشده بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ناوگان ریلی شامل خطوط باری و مسافری است که ناوگان باری بخش ترانزیتی است و بخش مسافری ویترین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی محسوب می شود که اقتصاد ضعیفی دارد و در طول سال های گذشته حداقل پنج سال اخیر اقتصاد ضعیف داشته است و کرونا نیز اقتصاد این بخش را ضعیف تر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: استان های زیادی در دوره پسا کرونا خواستار راه اندازی و توسعه ناوگان ریلی مسافری به مقصد مشهد هستند و سمنان جزو استان های اولویت دار در راه اندازی بود.
وی یادآور شد: قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس به صورت چهار تخته چهار ستاره و ۶ تخته با مناسب ترین قیمت و در بهترین زمان به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به زائران است.
وی تاکید کرد: تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال قابل قبول است.
در این آیین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و تندیس متبرک آستان قدس رضوی و نشان خدمت «همه خادم الرضا هستیم» در آیینی به مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به واسطه تلاشهایش در راه اندازی این قطار محلی اهدا شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.