| کد خبر: 248008 |

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

رکورد شرکت راه آهن در بخش حمل و نقل مسافر طی چهار ماه نخست سال

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال می شود.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس در ایستگاه راه آهن شهر سمنان ابراز داشت: دولت سیزدهم با تمام ظرفیت برای ارتقای خدمت رسانی در حوزه ریلی و جبران عقب ماندگی پای کار است.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه افزود: نزدیک به چهار- پنج سال از برنامه ششم توسعه می گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی با اهتمام ویژه تلاش می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با حذف قوانین مزاحم، حذف بروکراسی اداری با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
صالحی افزود: تحریم در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، اما تحریم داخلی خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات تلاش می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سیزدهم در شرایطی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را تحویل گرفت که میراث دار ۲هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران قطعات فنی بخش لکوموتیو بود.
وی افزود: این میزان بدهی طی سال های گذشته چشمگیر است، ولی دولت با اهتمام ویژه رفع مشکلات را دنبال می کند.
صالحی تصریح کرد: با همدلی و همراهی مسوولان در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با وجود برخی مشکلات، شمار حمل مسافر از طریق ناوگان ریلی چهار ماه نخست امسال نسبت به ۱۰ سال گذشته رکورد زد.
وی بیان کرد: طی سال های گذشته لکوموتیوهای زیادی تعمیر نشده باقیمانده و به روزرسانی در این زمینه انجام نشده بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ناوگان ریلی شامل خطوط باری و مسافری است که ناوگان باری بخش ترانزیتی است و بخش مسافری ویترین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی محسوب می شود که اقتصاد ضعیفی دارد و در طول سال های گذشته حداقل پنج سال اخیر اقتصاد ضعیف داشته است و کرونا نیز اقتصاد این بخش را ضعیف تر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: استان های زیادی در دوره پسا کرونا خواستار راه اندازی و توسعه ناوگان ریلی مسافری به مقصد مشهد هستند و سمنان جزو استان های اولویت دار در راه اندازی بود.
وی یادآور شد: قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس به صورت چهار تخته چهار ستاره و ۶ تخته با مناسب ترین قیمت و در بهترین زمان به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به زائران است.
وی تاکید کرد: تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال قابل قبول است.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و تندیس متبرک آستان قدس رضوی و نشان خدمت «همه خادم الرضا هستیم» در آیینی به مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به واسطه تلاشهایش در راه اندازی این قطار محلی اهدا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.