| کد خبر: 246646 |

مدیرعامل راه آهن: کم لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد

مدیرعامل راه آهن با بیان "کم لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد."، گفت: قطار تهران- کربلا فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با بیان "کم لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد."، گفت: قطار تهران - کربلا فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

به گزارش تین نیوز، میعاد صالحی با بیان این که "در حوزه لکوموتیو 2000 میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است"، اظهار کرد: متأسفانه در سال های گذشته بنای ریل گذاری به گونه ای بوده است که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته است و در بخش هایی که ریل گذاری صورت گرفته است، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با ابراز این که 7000 میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل ونقل ریلی تخصیص نیافته است و این بخش را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است، افزود: در بخش تولید لوکوموتیو بخش خصوصی 4600 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. 1366 واگن باری نو، 33 لوکوموتیو و 64 واگن مسافری بازسازی شد و 4 واگن خودکشش هم در این بخش تأمین شده است .

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این که حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته است و دولت در این بخش حمایت لازم را نکرده است، مطرح کرد: متأسفانه سازمان برنامه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته است و همین باعث شده است سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.

صالحی یادآور شد: در 4 ماه امسال 9.6 میلیون نفر جابه جا شده اند که نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد جابه جایی و 22 درصد کاهش تأخیرات را داشته ایم، در مجموع حمل باری و مسافری طی 4ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت 700 هکتار، گفت: این مرکز دارای 18 خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می رود. همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد 200درصدی داشته و 3هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است، از طرفی 111 کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: در مسیر های ریلی در اربعین سفر ها را 100 درصد افزایش داده ایم. قطار تهران ـ کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.