| کد خبر: 246310 |

راه اندازی آزمایشی قطار هفتگی تهران-کربلا-تهران

مدیرعامل راه آهن با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی قطار هفتگی تهران-کربلا-تهران، گفت: پیش فروش بلیت قطار همه مسیرها خصوصاً مسیر اهواز و خرمشهر برای همه مسافران و برای بازه زمانی 10 مهر تا 10 شهریور، از روز 5 شهریور آغاز می شود.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی قطار هفتگی تهران-کربلا-تهران، گفت: پیش فروش بلیت قطار همه مسیرها خصوصاً مسیر اهواز و خرمشهر برای همه مسافران و برای بازه زمانی 10 مهر تا 10 شهریور، از روز 5 شهریور آغاز می شود.

میعاد صالحی درباره دیدار اخیر خود با مدیرعامل راه آهن عراق بابت هماهنگی سفرهای ریلی اربعین و تکمیل خط اهن 32 کیلومتری شلمچه-بصره اظهار داشت: در هفته جاری و هفته گذشته دیداری به صورت حضوری و مجازی با مدیرعامل راه آهن عراق داشتم و در خصوص راه اندازی قطار تهران - کربلا که از تهران تا مرز شلمچه در داخل کشور ما است و بقیه مسیر در عراق است، مواردی مطرح شد.

وی با اشاره به راه اندازی قطار کربلا برای ایام اربعین، افزود: زائران از تهران تا شلمچه با قطار جابه جا می شوند، در ادامه در خاک عراق 30 کیلومتر مسیر بین شلمچه تا بصره در خاک عراق از طریق اتوبوس جابه جا خواهند شد و مجدداً از بصره سوار قطار خواهند شد و تا کربلا ادامه مسیر می دهند.

 هفته ای یک قطار بین تهران و کربلا/ 3 ماه اول آزمایشی و اعزام کاروانی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مورد بین راه آهن عراق و راه آهن ایران تفاهم و برنامه ریزی شد از هفته آینده هفته ای یک قطار در این مسیر سیر کند.

صالحی گفت: با توجه به اینکه در سه ماه اول اجرای این پروژه به صورت آزمایشی است، اعزام زوار در این مسیر به صورت کاروانی است و از طریق آژانس های مسافرتی تعیین شده این اعزام کاروانی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: حدود سه هفته پیش اینجانب برای بررسی مسیر از تهران تا شلمچه با قطار جابه جا شدم، از شلمچه با اتوبوس به بصره رفتم و سپس از بصره با قطار به کربلا رفتم تا طول کل مسیر بررسی و موانع استخراج شوند.

افزایش 100 درصدی قطارهای تهران-اهواز، تهران-کرمانشاه و تهران-خرمشهر

مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار کرد: تعداد قطارهای تهران - کرمانشاه، تهران - خرمشهر و تهران - اهواز که در ایام تابستان داریم، برای رفاه حال زائران در ایام اربعین، دو برابر شده است. همچنین قطارهای ما که تا اهواز سیر می کرد، علاوه بر اینکه دو برابر شد، تا خود خرمشهر هم سیر خواهد کرد.

وی افزود: ما برای کسانی که با خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگری به خرمشهر می آیند، به صورت بیست و چهارساعته ریل باس درنظر گرفته ایم تا به صورت رایگان در ایام اربعین از خرمشهر تا شلمچه زوار را جابه جا کند.

 انجام مطالعات احداث راه آهن شلمچه-بصره

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احداث راه آهن شلمچه - بصره اظهار کرد:  مذاکراتی با کشور عراق داشته ایم، اما کشور عراق چون درگیر انتخاب دولت است، کمی وقفه دارد، برخی کارها برای این مسیر ریلی تا حدی پیش رفته است و در حال حاضر در حال انجام مطالعات برای احداث خط هستیم.

پیش فروش بلیت قطارهای شهریور از شنبه 

صالحی درباره فروش بلیت قطار برای ماه شهریور خصوصاً ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: با توجه به آنکه ایام اربعین را در دستورکار داریم، نگاه ما بر این بود که بحث اربعین را به بهترین وجه و قیمت ارزان برای زائران داشته باشیم و این کاری بود که کل شبکه ریلی را درگیر می کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش فروش بلیت قطار همه مسیرها خصوصاً مسیر اهواز و خرمشهر برای همه مسافران و برای بازه زمانی 10 مهر تا 10 شهریور، از روز شنبه 5 شهریور آغاز می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.