| کد خبر: 246535 |

بهره‌ برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در هفته دولت

مدیر عامل شرکت راه آهن از بهره برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن از بهره برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره پروژه های قابل بهره برداری از شرکت راه آهن به مناسبت هفته دولت خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که در دولت سیزدهم طی یک سال گذشته انجام شد، حوزه ناوگان و بهسازی خطوط ریلی با جهش بالایی همراه بوده و در شهریورماه شاهد بهره برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی خواهیم بود که رکوردی در این حوزه محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره میزان پیشرفت پروژه شلمچه- بصره نیز توضیح داد: بیش از ۱۵ سال از مصوبات مربوط به این پروژه می گذرد ولی تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت چندانی در این باره حاصل نشده است.

صالحی خاطر نشان کرد: هم اکنون مسائل مربوط به زیرساخت ها به صورت گام به گام در حال انجام است و با توجه به اینکه این طرح به تفاهماتی با کشور عراق نیاز دارد، مذاکراتی نیز با این کشور آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به قطار تهران- کربلا که صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد، گفت: پس از پیگیری های متعدد وزیر راه و شهرسازی و مذاکرات مدیران راه آهن با همتایان عراقی و سفری که در مسیر قطار تهران- کربلا داشتیم، اولین قطار از تهران به مقصد کربلا راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: این قطار پس از حرکت از تهران وارد ایستگاه شلمچه خواهد شد و مسافران پس از طی یک مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره رفته و مجددا از طریق قطار وارد کربلا می شوند.

به گفته صالحی، ایستگاه تنها ۵ دقیقه تا حرم حضرت ابوالفضل(ع)  فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: حرکت این قطار فعلا به مدت سه ماه به صورت آزمایشی بوده و در این مدت هفته ای یک رام قطار از تهران تا کربلا و بالعکس خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت راه آهن ادامه داد: طی این سه ماه مشکلات و چالش های مسیر به منظور مدیریت بهتر احصا خواهد شد و پس اتمام این مدت آزمایشی، برای افزایش تعداد حرکت قطارها تصمیم گیری خواهیم کرد.

صالحی گفت: این قطار فعلا به صورت کاروانی بوده و خرید بلیت از آژانس های منتخب انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.