| کد خبر: 245418 |

روزانه ۱۰ قطار باری در راه‌آهن خراسان تردد دارند

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: در حال حاضر روزانه بوسیله ۱۰ رام قطار باری رفت و برگشت در شبکه راه آهن خراسان با عنوان "برنامه‌ای" یا همان تردد برنامه‌ریزی شده، خدمات حمل و نقل بار داخلی و بین‌المللی ارائه می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: در حال حاضر روزانه بوسیله ۱۰ رام قطار باری رفت و برگشت در شبکه راه آهن خراسان با عنوان "برنامه‌ای" یا همان تردد برنامه‌ریزی شده، خدمات حمل و نقل بار داخلی و بین‌المللی ارائه می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مصطفی نصیری ورگ افزود: ۱۰ رام قطار باری شامل قطارهای رفت و برگشت در مسیر سرخس- ایستگاه شهید مطهری، سرخس- تربت‌حیدریه، ایستگاه اسفراین - سنگان و ۲ قطار سرخس- بندر عباس می‌باشند.

وی گفت: قطار رفت و برگشت محموله بار سنگ آهن سنگان را به واحد پارس فولاد سبزوار در نزدیکی ایستگاه اسفراین منتقل می کند و چهار رام قطار رفت و برگشت سرخس-بندرعباس نیز بارهای ترانزیتی به آسیای مرکزی را منتقل می‌کند.

مدیر کل راه آهن خراسان اضافه کرد: البته گاهی قطارها در مسیر سرخس به ایستگاه شهید مطهری بواسطه تقاضا به مسیر بندرعباس اختصاص می‌یابند و گاهی اوقات نیز قطار مسیر سرخس–تربت حیدریه نیز به دلیل ناکافی بودن بار لغو می شود.  

نصیری ورگ افزود: ترددهای باری یاد شده از نظر میزان بار و نوع لوکوموتیو متفاوت است، اما در نهایت حرکت قطارها طوری برنامه ریزی می شود که هیچ بار به زمین مانده ای در سرخس برای حمل نداریم.

وی تامین واگن برای حمل کالای صادراتی را بر عهده صاحبان بار یا شرکتهای حمل و نقلی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی تامین کننده واگن است لذا معمولا ۲۰ برابر ظرفیت بارگیری واگن در انتظار بارگیری داریم.

مدیر کل راه آهن خراسان مسوولیت فرآیند حمل و بارگیری بار را بر عهده شرکتهای حمل ونقل و صاحب بار دانست و گفت: به عنوان نمونه اکنون حدود ۳۰۰ واگن باری در شبکه ریلی خراسان منتظر بارگیری هستند، حال آنکه مطابق آمار فصل بهار روزانه حدود ۱۵ واگن بارگیری شده است.

نصیری ورگ اضافه کرد: هم‌اکنون راه آهن خراسان در روزهای جمعه و تعطیل نیز خدمات لازم را برای کالای صادراتی در ایستگاههای راه‌آهن مشهد، سرخس و شهید مطهری ارائه می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    سلام
    قطار باری در خراسان رضوی وجود ندارد و این کذب محض است از زبان مدیری که از اتاقش بیرون نمی رود اگر می گویند باری برنامه ای دارند ساعات برنامه ای روزانه را اعلام کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد