قطار تحول در راه آهن به حرکت درآمد؛ برون سپاری هوشمند با ایده های نخبگان
با آغاز سلسله نشستهای هماندیشی در صنعت ریلی، مدیرعامل راهآهن از شتابگیری برونسپاری و تحول در نگهداری و تعمیرات خبر داد. او تأکید کرد که با بهرهگیری از روشهای نوین و ایدههای خلاقانه نخبگان، میتوان کیفیت شبکه ریلی کشور را بهطور چشمگیری ارتقا داد و مسیر توسعه را هموار کرد.

مدیرعامل راه آهن، در نشست هم اندیشی در حوزه نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت ریلی، بر ضرورت بازنگری در فرایندهای برون سپاری و استفاده از روش های نوین نگهداری تاکید کرد و گفت: با اجرای دقیق و هوشمندانه این فرایندها، می توان امور جاری راه آهن را در کوتاه ترین زمان به بخش خصوصی واگذار کرد و به ارتقای کیفیت شبکه و ناوگان ریلی دست یافت.
به گزارش تین نیوز به نقل از ریل ایران، اولین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی و حل مسائل فناورانه در حوزه نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت ریلی، سه شنبه ۱ مهر ۱۴۰۴ با حضور دکتر ذاکری، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن، تعدادی از مدیران ستادی راه آهن، سعید رمضانی، نایب رئیس انجمن نت ایران و جمعی از نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان، در ساختمان مرکزی شهدای راه آهن برگزار شد.
معاون وزیر راه وشهرسازی، در ابتدای این نشست ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، بر لزوم بازنگری مجدد برون سپاری ها در صنعت ریلی اشاره کرد و گفت: در بیست سال گذشته با کاهش تصدی گری دولت و آغاز خصوصی سازی در راه آهن، تغییر ساختاری در راه آهن شکل گرفته و اکنون نیازمند نگاه نو و تغییر در فرایندها هستیم.
دکتر ذاکری، با تاکید بر لزوم استفاده از روش های نوین نگهداری و پیشگیری از خرابی لکوموتیوها گفت: در یکسال گذشته با وجود همه محدودیت ها، ظرفیت تعمیراتی راه آهن با تزریق منابع مالی مناسب، رشد خوبی کرده اما همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم.
مدیرعامل راه آهن، با اشاره به ضرورت ادامه برگزاری این قبیل نشست ها و استفاده عملی از دانش متخصصان صنعت ریلی، گفت: راه آهن از هیچ گونه حمایتی برای عملیاتی کردن ایده های خلاقانه نخبگان ریلی دریغ نخواهد کرد.
وحید علی قارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن نیز با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در تامین نیازهای راه آهن گفت: امیدواریم، روزبه روز شاهد گسترش دامنه تولیدات داخلی در صنعت ریلی باشیم.
در پایان این نشست نیز مدیران کل ادارات کشش، ارتباطات و علائم الکتریکی، واگن ها و خط و سازه های فنی راه آهن، گزارش هایی از اقدامات انجام شده در جهت حل مسائل فناورانه صنعت ریلی، با محوریت حوزه نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ارائه کردند.