| کد خبر: 244437 |

◄ چه محموله هایی از راه‌آهن خراسان راهی مقصدشدند؟

بیشتر محموله هایی که از راه‌آهن خراسان به مقاصد مختلف بین‌المللی و داخلی حمل شده، گوگرد، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی بوده است.

تین نیوز

 مدیرکل راه آهن خراسان گفت: بیشتر محموله هایی که از راه‌آهن خراسان به مقاصد مختلف بین‌المللی و داخلی حمل شده، گوگرد، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راه آهن خراسان مصطفی نصیری افزود: ۵۵۲ هزار تن انواع بار و محموله های داخلی و بین‌المللی به وسیله ۱۱ هزار و ۸۷۰ دستگاه واگن در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از مبدأ ایستگاه‌های اداره کل راه‌آهن خراسان به مقاصد بین‌المللی و داخلی بارگیری و حمل شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این میزان محموله بارهای بارگیری شده، ۳۰۴ هزار تن شامل محموله های ترانزیتی بود که از مبدأ کشورهای آسیای مرکزی وارد و از مرز بندرعباس خارج شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان بر حمایت از واحدهای تولیدی، بخش صنعت و صادرات تاکید کرد و افزود: در این راستا راه‌آهن به همراه بخش خصوصی برای تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان گام برداشته و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در صادرات را فراهم کرده است.

پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه‌ آهن خراسان و راه‌آهن شرق کشور جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر کشور را از طریق ناوگان ریلی نیز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.