| کد خبر: 238247 |

◄ گام بلند شرکت واگن آسا یدک برای صادرات

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت واگن آسا یدک که به تولید محور، انواع رینگ، فلنج و بانداژ و چرخ مونوبلوک می پردازد از برنامه این شرکت برای صادرات برخی محصولات تولیدی در آینده خبر داد.

تین نیوز

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت واگن آسا یدک که به تولید محور، انواع رینگ، فلنج و بانداژ و چرخ مونوبلوک می پردازد از برنامه این شرکت برای صادرات برخی محصولات تولیدی در آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز، نورالدین علی آبادی به خبرنگار ما گفت: در کشور حدود ۱۰۰ سال است که سیستم ریلی و قطار وجود دارد اما تا کنون در تامین چرخ وابسته به خارج از کشور بوده ایم.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که شرکت اسپراین و دیگر شرکت های فولادسازی انجام داده اند، مشکل محور تا حدود زیادی برطرف شده است که البته شرکت واگن آسا نیز در آماده سازی، تراش و ابعاد با دستگاه ها و امکانات بسیار خوب و مناسبی که مهیا کرده در این زیمنه در حال فعالیت است.

او عنوان کرد: اما در مورد چرخ شرکت اسپراین و کفریز 2 مدعی در این بازار نتوانسته اند، اقدام موثری انجام دهند گرچه شرکت کفریز تولیداتی در این زمینه دارد اما در زمینه تولید و نصب یک خط تولید استاندارد که بتواند با روش کاملا مهندسی و اقتصادی خط را اداره کرده و چرخ به اندازه کافی به متقاضیان ارایه بدهد نه شرکت کفریز موفق بوده و نه شرکت اسپراین.

بانداژ
بانداژ تولیدی

علی آبادی ادامه داد: اما خوشبختانه شرکت واگن آسا یک خط تولید چرخ مونوبلوک و دیگر تاسیسات جانبی خط را خریداری کرده و انشاالله در یک ماه آینده که قطعات به سمت ایران حمل شود و پس از حدود یک سال که نصب و بهره برداری آنها طول می کشد، می تواند انواع بانداژها، انواع محورهای تک باری و مسافری، انواع بانداژهای باری و مسافری و انواع چرخ را تولید کند.

به گفته وی، محلی که برای راه اندازی این تاسیسات در نظر گرفته شده مجموعه بزرگ کارخانجات اصفهان شرکت  در شهر صنعتی اصفهان است.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت واگن آسا یدک با بیان این که ظرفیت دستگاه های خریداری شده تولید حدود ۵۰ هزار چرخ مونوبلوک در سال است، تاکید کرد: نیاز کل کشور در سال شامل بخش باری و مسافری مترو، لکوموتیو و احیانا دستگاه های خطی، جمعا حدود 25 هزار چرخ برآورد می شود.

رینگ
رینگ تولیدی

او گفت: بدین ترتیب برای تولید  25 هزار چرخ اضافه ظرفیت داریم که امیدواریم بتوانیم برای آن بازاریابی کرده و آنها را به خارج از کشور صادر کنیم.

علی آبادی بازارهایی که در حال حاضر برای این شرکت وجود دارد را کشورهای همسایه شامل ترکیه، عراق و پاکستان و ترکمنستان  و آذربایجان ذکر کرد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که شرکت بتواند اضافه ظرفیت تولید خود  را در این کشورها به فروش برساند، افزود: البته بازار داخلی برای این کار به تنهایی توجیه اقتصادی مناسبی دارد و اگر مجوزهای لازم اخذ و تا پایان سال آینده به تولید برسیم، سرمایه گذاری  انجام شده توجیه مناسبی خواهد داشت.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت واگن آسا یدک یکی دیگر از زمینه های اصلیفعالیت این شرکت را ارایه  خدمات به شرکت های پتروشیمی شرکت های نفتی ، شرکت های سیمان و پالایشگاه ها دانست و گفت: این شرکت برای تولید انواع و اقسام رینگ ها، در حال حاضر توانایی تولید رینگ ها و فلنج ها را تا حدود 1.5 متر یا 1500 میلی متر دارد و البته بانداژ قطار هم در همین رنج قرار می گیرد (حدود 500 تا 1000).

محور
تولید محور

علی آبادی تاکید کرد: اما برنامه شرکت این است که با ورود یک دستگاه جدید محصولی حدود 3.5 متر (300 میلیمتر) تولید کنیم که بخش زیادی از نیاز به رینگ های بزرگ را می تواند تامین کند.

به گفته وی در حال حاضر فعالیت های شرکت در کارخانه تهران و جاده مخصوص کرج انجام می شود اما برای برنامه بعدی،  شهرک صنعتی اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در تهران به دلیل این که در شهرک صنعتی قرار نداشتیم خیلی زمان زیادی صرف شد تا آماده تولید شویم اما به هر حال الان بانداژهای تولید اولیه آماده شده و برای تست به آزمایشگاه ارسال شده است.

او گفت: وقتی گزارش تست انجام و ارایه شود می توانیم نمونه های را تولید کرده و  برای تست میدانی اقدام نماییم.

علی آبادی با بیان این که شرکت مذکور در جریان راه اندازی دستگاه های بانداژ با مشکلات خیلی زیادی رو به رو بوده  و مورد حمایت خاصی قرار نگرفت، عنوان کرد: شاید دلیلش این بود که چون نیاز داخلی تا حدودی بدون توجه به استانداردها و  به قیمت تمام شده و قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد تامین می شد راه آهن خیلی احساس نیاز نکرد و حمایتی از ما صورت نداد و وزارت صمت هم خیلی حمایت نکرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات دستگاه نصب شده و راه اندازی انجام شد و  اکنون برای صنایع مختلف قطعاتی تا حدود 500 کیلو تولید می کنیم و البته تا 550 و 600 کیلو هم با توجه به شرایط و رینگ های تا 1500 هم تولید کرده ایم که صنایعی که مشتری بودند از آنها رضایت هم داشتند.

به گزارش تین نیوز، شرکت واگن آسا با هدف تولید محور، چرخ منوبلوک، هسته بانداژ و رینگ چرخ(بانداژ) که مورد مصرف در صنعت حمل و نقل ریلی می باشد در سال 1397 تاسیس شد. این شرکت با توجه به نیاز بخش حمل و نقل ریلی(باری – مسافری) به محور، رینگ چرخ، بانداژ و چرخ منوبلوک ماموریت خود را تولید و تامین نیاز داخلی در گام نخست تعریف نموده است. شرکت در ادامه فعالیت و به منظور توسعه، تولید رینگ و فلنج های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و نفتی را در برنامه های خود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.