| کد خبر: 238211 |

◄ حمل و نقل ریلی گلستان امسال ۱۱۳ درصد رشد داشت

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا در این شبکه جابجا شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از رشد ۱۱۳ درصدی حمل و نقل بین المللی بار در مسیرهای ریلی استان گلستان خبر داد و گفت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا در این شبکه جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن اعتماد افزود : بعد از اتصال خط عریض ایران - ترکمنستان اقدامات خوبی انجام شد که شامل اتمام پل مرزی، اتصال باقیمانده ریل عریض و اتصال کامل آن به اینچه برون، مونتاژ لوکوموتیو عریض، ایجاد محوطه‌های تخلیه و بارگیری است که همه این موارد در راستای افزایش حمل و نقل ریلی از این حوزه است.

وی گفت از ابتدای سال تاکنون در بخش صادرات هزار و ۸۳۰ واگن به مقدار ۱۲۴ هزار و ۴۴۰ تن برابر با ۱۰۴ درصد افزایش همراه بوده است.

اعتماد ادامه داد در حوزه ترانزیت  ۱۸۳۹ درصد و در مجموع حمل و نقل بین المللی تعداد یک ۱۹۱۳ واگن به میزان ۱۳۰ هزار و ۳۲۰ تن که در مجموع ۱۱۳ درصد شاهد رشد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال هستیم.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲، عمده کالای صادراتی سیمان و میلگرد بوده و محموله های تخلیه شده از قبیل ذرت، کنجاله، روغن و کودشیمیایی و پارچه را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اشتغالزایی در این بخش افزود: به ازای هر ۶۰۰ تن صادرات یک نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و در زمان حاضر ۱۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که این رقم تا پایان سال ۲ برابر می شود.

وی در خصوص مرکز لجستیک اینچه برون هم بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۵۳۸ هکتار در جوار منطقه آزاد در حال شکل‌گیری بوده و مدیریت آن با اداره کل راه آهن است.

اعتماد تصریح کرد: منطقه آزاد و لجستیک مکمل خوبی برای هم بوده و سبب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد گلستان خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از تصویب طرح مرکز لجستیک در راه آهن کشور خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و مراودات با کشورهای cis ( کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) در حال گسترش است.

اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان، مرکز گمرکات این استان بوده و پایانه‌های صادراتی گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان زیرمجموعه آن است.

از آذر ۹۳ با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.