| کد خبر: 194078 |

◄ اولین قطار تهران - آنکارا حرکت کرد/ورود ١٧٢ لوکوموتیو و واگن ساخت داخل به شبکه ریلی

مراسم راه‌اندازی اولین قطار مسافری تهران - آنکارا با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد.

تین نیوز

مراسم راه‌اندازی اولین قطار مسافری تهران - آنکارا با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز  سعید رسولی امشب (16 مرداد) در مراسم افتتاح خط ریلی مسافری تهران - آنکارا با بیان این‌که پس از مذاکرات راه‌آهن‌های ایران و ترکیه در یک ماه اخیر مبنی بر برقراری تردد میان قطارهای مسافری دو کشور، اعزام قطارهای مسافری تهران ـ وان چندی پیش آغاز شد، اظهار داشت: امشب نیز شاهد آغاز تردد قطارهای مسافری تهران ـ آنکارا هستیم.

وی با تاکید بر افزایش مراودات ریلی ایران با کشورهای همسایه، گفت: افزایش تردد تجاری، کالا و مسافری ریلی  از مهم‌ترین اولویت‌های راه آهن است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به امضای  پروتکل همکاری دو سویه ایران و با ترکیه در اردییهشت ماه، به راه اندازی قطارهای گردشگری در این مسیر خبر داد و گفت:  براساس توافقات صورت گرفته، علاوه بر علاوه بر تردد قطارهای مسافری، قطارهای گردشگری نیز میان دو کشور به زودی راه‌اندازی می‌شوند و این امکان برای مردم دو کشور، فراهم می‌شود که از اماکن تاریخی و گردشگری ایران و ترکیه بازدید کنند.

رسولی همچنین از افزایش 4.7 درصدی سفرهای ریلی در کشور خبر داد و گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طی چهار ماه اول سال جاری ۱۷۲ دستگاه لوکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری تولید داخل یا بازسازی اساسی در داخل انجام شده است که توانستیم این تعداد ناوگان را وارد شبکه ریلی کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی قطارهای گردشگری ویژه اعیاد قربان  غدیر خبرداد و گفت: از دیگر اقدامات راه‌آهن در حوزه مسافری، راه‌اندازی قطارهای گردشگری است که قرار است برای اعیاد قربان و غدیر، قطار گردشگری در چند مقصد مانند لرستان و ملایر راه‌اندازی شود.

قطار گردشگری تهران ـ آنکارا هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه از تهران عازم آنکارا شده و صبح روز شنبه ۷:۴۵ صبح وارد ایستگاه آنکارا می‌شود. این قطار طی ۶۰ ساعت اقدام به سیر کرده و از مرز رازی وارد ترکیه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. با عرض تبریک و تشکر به مناسبت این خدمت جدید ، از مسئولین رجا و راه آهن تقاضا دارم که ضریب اشغال این قطار رو بصورت ماهانه اطلاع رسانی کنن.