| کد خبر: 181554 |

پلیس راه‌آهن تاکید کرد:

◄ ایجاد مشارکت اجتماعی در تامین امنیت محیط راه‌آهن

افزایش 65 درصدی کشف سرقت‌ها و 19 درصدی دستگیری سارقان در 9 ماهه ابتدای امسال نشان‌دهنده رویکرد مثبت پلیس‌راه و ناامنی محیط راه‌آهن برای مجرمین و سارقان است.

تین نیوز

محیط راه‌آهن برای مجرمین و خلاف‌کاران ناامن شده است و با تغییر روش و ایجاد مشارکت بیشتر اجتماعی می‌توان عملکردها را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرمانده پلیس پیشگیری ناجا در نشست تخصصی معاونان و روسای تابعه پلیس‌راه با اشاره به اینکه راه‌آهن از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و اقتدار در هر کشور است، گفت: در 40 سال گذشته راه‌آهن کمک‌های بسیاری به‌نظام کرده که از جمله عملکرد این شرکت در 8 سال دفاع مقدس است.

سردار محمد شرفی افزود: در زمان دفاع مقدس درست در زمانی که شبکه جاده‌ای کشور به دلیل بمباران‌های متعدد دشمن دچار مشکل شده بود، راه‌آهن در کنار رزمندگان بود و با جابجایی رزمندگان، مجروحین، رساندن مهمات و تهیه نیازمندی‌های آنان نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

شرفی اضافه کرد: کارکنان راه‌آهن در کنار رزمندگان به شکلی گمنام ایفای نقش می‌کردند و اگرچه کاستی‌هایی در پلیس‌راه وجود دارد اما در حال حاضر پلیس در حال پوست‌اندازی و حرکت روبه‌جلو است.

او با تاکید بر اینکه سرهنگ حشمت‌الله ملکی فرمانده پلیس‌راه مطابق نقشه ترسیم‌شده پلیس حرکت می‌کند، گفت: افزایش 65 درصدی کشف سرقت‌ها و 19 درصدی دستگیری سارقان در 9 ماهه ابتدای امسال نشان‌دهنده رویکرد مثبت پلیس‌راه و ناامنی محیط راه‌آهن برای مجرمین و سارقان است.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌شده 307 درصد، تعداد پرونده‌ها 14 درصد و مواد مخدر مکشوفه 100 درصد افزایش یافته است.

شرفی با یادآوری اینکه پلیس در این دوران شرایط متفاوت‌تری را تجربه کرد، افزود: در دوران اصلاحات رویکرد پلیس تنها برای مقابله با مجرم و جرم سلبی و سخت بود و دوران خوبی برای پلیس محسوب نمی‌شود، چراکه عقیده داریم پلیس باید در متن جامعه و همراه با مردم باشد تا عملکرد مطلوبی را ارائه دهد.

او با بیان اینکه رویکرد پلیس در مقطع فعلی، جامعه‌محور است، اضافه کرد: دور ساختن مجرم از جرم و برخورد سلبی با مجرمان تنها یکی از راهکارهای مثبت برای تأمین امنیت بوده و اکنون پلیس معتقد است که امنیت مشارکتی بهترین رویه برای تامین امنیت در جامعه است.

فرمانده پیشگیری پلیس ناجا با یادآوری اینکه اگر در گذشته ساختار انتظامی و عملیاتی داشتیم و در حال حاضر به پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی بدل شده گفت: در این شرایط ما به افکار نخبگان و صاحبان علم در جامعه نزدیک‌تر خواهیم شد.

شرفی با اشاره به اینکه پلیس در نظر دارد پیشگیری را از ابعاد مختلف بررسی کند، افزود: یکی از ابعاد این امر پیشگیری اجتماعی است و اینک الگوهای سنتی و برخورد آمرانه نقش خود را از دست داده است.

این مقام مسئول در پلیس راه‌آهن، آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر ابعاد پیشگیری از وقوع جرم دانست و اضافه کرد: در حال حاضر حدود هزار نفر پلیس افتخاری و نگهبان محله، امنیت محلات و مجتمع‌های تجاری را تأمین می‌کنند.

فرمانده پیشگیری پلیس ناجا همچنین منشا شکل‌گیری پلیس افتخاری را احساس مسئولیت اجتماعی، عمل به فرایض دینی و حفظ نظام عنوان کرد و گفت: پلیس افتخاری کمک می‌کند تا نیروی انتظامی عملکرد بهتری در ایجاد نظم و امنیت کشور داشته باشد.

شرفی با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: نیروی انتظامی در زمره 4 سازمان رسمی کشور قرار دارد که بر اساس نظرسنجی‌ها رتبه بالایی در کسب اعتماد مردم به دست آورده، و پلیس باید این رویکرد را ادامه داده و هر روز بهتر از گذشته عمل کند.

او با یادآوری اینکه پلیس در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، گفت: پیشرفت‌های پلیس نه‌تنها با ابتدای انقلاب بلکه با چند سال گذشته قابل‌مقایسه نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.