| کد خبر: 179454 |

◄ افزایش ظرفیت حمل بار راه‌آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن

مدیرعامل راه آهن از افزایش ظرفیت حمل بار راه‌آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن تا سال آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن از افزایش ظرفیت حمل بار راه‌آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن تا سال آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در بازدید از ایستگاه راه‌آهن میرجاوه گفت: یکی از مسیرهای مهم و استراتژیک راه‌آهن، مسیر زاهدان- میرجاوه تا کویته پاکستان است که از جهت زیرساخت و زیربنا نیاز به افزایش ظرفیت داریم که این کار را آغاز کرده و امیدواریم اثرات آن به زودی در اقتصاد کشور نمایان شود.

او افزود: تلاش ما این است که مسیر میرجاوه به سمت داخل ایران تا مرز ترکیه و در شمال، در سرخس و اینچه برون، حداکثر فضا برای جابجایی کالا و استفاده از ظرفیت راه‌آهن در صادرات و واردات کالا و نیز حمل و نقل بین المللی و ترانزیت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر در وضعیت موجود، ظرفیت جابجایی ۴ میلیون تن بار را دارد و امیدواریم در کمتر از یکسال آینده به ۷ میلیون تن برسد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد  نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر از یک ظرفیت تعریف شده کشور که صد سال قدمت داشته و در مسیر ۱۳ هزار کیلومتری راه‌آهن دهلی- هامبورگ قرار دارد استفاده مفیدی صورت نگرفته که امیدواریم با برنامه ریزی های جدید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مرتضی بانک افزود: در دو هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت راه‌آهن و اتاق بازرگانی و استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید که بر این اساس هم اصلاح خط و هم تضمین بار توسط اتاق بازرگلانی در این خط انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.