| کد خبر: 178800 |

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری امضا شد؛

◄ توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم همراه در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و تهران – قم

توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم همراه در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و تهران – قم امضا شد.

تین نیوز

توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم ارتباطات سیار در مسیرهای تهران-مشهد و تهران-قم، فی‌مابین شرکت‌های همراه اول و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر ارتباطات، انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ریل نیوز، توافقنامه‌ ایجاد پوشش نسل چهارم ارتباطات سیار در مسیرهای تهران–مشهد و تهران–قم، فی‌مابین شرکت‌های همراه اول و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، امروز ۱۸ آذرماه ۹۷ امضا شد.

محمد جواد آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های مختلف از جنبه‌های تجاری در حوزه‌های ذی‌ربط اپراتورها باعث شد شرکت های ایرانسل و رایتل از ادامه‌ همکاری منصرف شوند و تنها همراه اول با عنایت به سرمایه‌گذاری اولیه‌ انجام‌شده تمایل خود برای ادامه کار را اعلام کرد. توافقنامه‌ای بین همراه‌اول و راه‌آهن صورت گرفت و ملاحظات فنی و اقتصادی طرفین موردبررسی واقع شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: که با این توافقنامه، پوشش نسل چهارم در مسیر ریلی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با کیفیت و سرعت مناسب انجام شود، فضا، پاور و فیبرنوری در ایستگاه‌های راه‌آهن توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود و پهنای باند اینترنت در قطارهای مسیرهای تهران–مشهد و تهران–قم توسط اپراتورهای راه‌آهن میسر می‌شود. حجم اینترنت موردنیاز به صورت سالانه توسط اپراتورهای راه‌آهن از شرکت همراه‌اول تامین می‌شود و با این روال تا سال دیگر با تجهیز این خطوط ریلی به نسل چهارم، دیگر خطوط ریلی نیز مجهز خواهند شد.

آذری‌جهرمی با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که راه‌آهن و همراه اول در پوشش خطوط ریلی به شبکه اینترنت، انجام دادند، گفت: بر اساس ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه، تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت تا با استفاده از فیبر نوری به توسعه شبکه‌ی ملی اطلاعات کمک شود و با راه‌اندازی شبکه اینترنت نسل چهارم به خطوط ریلی، مردم ترغیب شده و از حمل‌ونقل ریلی استفاده کنند و از صدمات و آسیب‌های جاده‌ای جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این فضا، فضای مناسبی برای حضور استارت‌آپ‌ها بوده و باید برای توسعه‌ی کشور از این مسیر استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.