| کد خبر: 171594 |

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی:

◄ رشد تولید فولاد، در گرو توسعه حمل‌ونقل ریلی

85درصد از صادرات ریلی از مرز سرخس صورت می‌گیرد. ظرف چهارماه نخست امسال نیز 214هزار تن کالا از مرزهای ریلی ایران صادر شده است و برای این‌که چابهار را هم به شبکه ریلی کشور وصل کنیم به دو خط ریل ۳۰۰کیلومتری نیاز داریم.

تین نیوز

دست‌یابی به اهداف تولیدی و صادراتی کالایی استراتژیکی مانند فولاد در گرو توسعه شبکه ریلی کشور است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی دراین‌باره اضافه کرد: ایران با افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۵۵میلیون تن، صادراتی حدود  ۱۵میلیون تن  را در برنامه خود دارد، در حال حاضر نیز حدود ۷ تا ۵/۷ میلیون تن  فولاد صادرات می‌شود.

محمدهادی ضیایی‌مهر افزود: برای دستیابی به این مقصود، باید ظرفیت تولید فولاد دو برابر  شده و این به معنی این است که حمل‌ونقل ریلی نیز به‌عنوان شیوه برتر حمل کالا به‌لحاظ حفظ سلامت محموله‌ها به همین میزان رشد و توسعه نیاز دارد.

ضیایی‌مهر با بیان این مطلب که 85درصد از صادرات ریلی از مرز سرخس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ظرف چهار ماه نخست امسال نیز 214هزار تن کالا از مرزهای ریلی ایران صادر شده است و برای اتصال بندر چابهار نیز  دو خط ریل ۳۰۰کیلومتری نیاز است.

این مقام مسئول ادامه داد: گفته می‌شود که یکی از این خط‌ها (مسیر دوخطه بندر چابهار) حدود ۳۰درصد و دیگر ی ۱۵درصد پیشرفت داشته است. بنابراین در آینده باید منتظر افزایش حجم صادرات کالا از مرز ریلی سرخس باشیم.

از مجموع ۱۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن یعنی معادل ۱۲درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

به این ترتیب حمل‌ونقل ریلی در این استان در حمل مواد معدنی و کالاهایی که از بنادر جنوبی کشور برای صادرات حمل می‌شوند سهم ۳۲درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.