| کد خبر: 168483 |

◄ پیشرفت پروژه بازسازی ایستگاه‌های محور قزوین

اداره‌کل راه‌آهن تهران دارای چهار محور شامل محور قزوین، محور گرمسار و محور جدید قم و محور قدیم قم است، همچنین با چهار استان قزوین، البرز، قم و سمنان هم‌جوار است. جمع کل خطوط اصلی آن ۹۳۳ کیلومتر (شامل خطوط ۱ خطه و ۲ خطه) است.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن تهران از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بازسازی ایستگاه‌های محور قزوین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه‌نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن تهران، رضا شاکری گفت: باتوجه به قدیمی‌بودن ساختمان‌های اداری و کنترل ترافیک ایستگاه‌های لشگری، ملکی، هشتگرد و کردان در محور قزوین در حال بهسازی و بازسازی قرار دارد.

وی افزود: این ایستگاه‌ها در متراژ تقریبی ۸۰۰ از محل اعتبارات جاری به‌منظور نوسازی ساختمان‌های اداری و کنترل ترافیک جهت آسایش مأمورین مقیم در این ایستگاه‌ها در بهمن‌ماه سال ۹۶ کلنگ­زنی شده و سعی بر آن است در سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

شاکری گفت: با عنایت به اینکه مسیر ریلی تهران به سمت آذربایجان روزانه تعداد ۱۸ رام قطار محلی و ۲۲ رام قطار مسافری که درمجموع ۴۰ رام قطار در محور آذربایجان به‌صورت رفت‌وبرگشت تردد می‌کنند و به‌منظور نوسازی ساختمان‌های اداری و کنترل ترافیک در ایستگاه‌های مذکور در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل راه‌آهن تهران یادآور شد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود ۱۳۰۰ مترمربع ساختمان اداری، کنترل ترافیک، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی ایستگاه‌های این محور از اداره‌کل به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.