| کد خبر: 134671 |

معاون فنی و زیربنایی راه آهن در نشست خبری امروز خاطرنشان کرد:

◄ تا دو سال آینده همه ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن، مراکز تجاری خواهد شد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه با طرح جامعی که برای اکثر ایستگاه های تشکیلاتی شامل 40 ایستگاه در نظر داریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال در تعدادی از ایستگاه‌های تشکیلاتی، مراکز تجاری احداث کنیم اظهار داشت: در نظر داریم ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن غیر از مراکز سیر و حرکت به مراکز تجاری تبدیل شوند و تا دو سال آینده همه ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن، مراکز تجاری خواهد شد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه با طرح جامعی که برای اکثر ایستگاه‌های تشکیلاتی شامل 40 ایستگاه در نظر داریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال در تعدادی از ایستگاه‌های تشکیلاتی، مراکز تجاری احداث کنیم اظهار داشت: در نظر داریم ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن غیر از مراکز سیر و حرکت به مراکز تجاری تبدیل شوند و تا دو سال آینده همه ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن، مراکز تجاری خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود که در ساختمان شرکت راه‌آهن برگزار شد با بیان این که حوزه فنی و زیربنایی بزرگ‌ترین حوزه شبکه ریلی شناخته می‌شود اظهار داشت: حوزه زیربنایی و فنی پشتیبان کل صنعت حمل‌ونقل ریلی است. آنچه امروزه مدنظر راه‌آهن است اتصال ریلی به مراکز تولید بار است. بسیاری از مراکز تولید بار نزدیک به شبکه ریلی است و با ایجاد یک خط فرعی می‌توانیم به این مراکز وصل شویم و حداکثر بار را در کشور از طریق خطوط ریلی جابه‌جا کنیم.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در ادامه افزود: هدف بعدی ما کاهش تصادفات جاده‌ای است. بایستی حداکثر مسافران سفر خود را از طریق خطوط ریلی انجام دهند چرا که خطوط ریلی ایمن‌ترین خطوط حمل‌ونقل مسافر است. در بحث کاهش مصرف سوخت و نوع زندگی شهری نیز باز حمل‌ونقل ریلی مسافر در اولویت باید باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه راه‌آهن در این بخش بر روی این موضوع متمرکز شده که مردم بتوانند مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا در کلان‌شهرها کار کنند و به جهت بحث‌های آلودگی‌ها در خارج از کلان‌شهرها زندگی کنند اظهارداشت: مردم باید بتوانند با یک وسیله ایمن و راحت از حومه شهر به مراکز کلان‌شهرها در تردد باشند. این موضوع وظیفه شبکه ریلی را که نام آن خطوط حومه‌ای است سنگین می‌کند. راه‌آهن از 3 سال قبل این تصمیم را عملی کرده و قراردادهایی را در این زمینه منغقد کرده و خطوطی را به مرحله بهره‌برداری رسانده است.

 

یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون 800 کیلومتر خطوط حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرهای بزرگ مثل مشهد، اهواز، تهران، اصفهان و... در دست اجرا داریم و این رقم با انعقاد قراردادهایی که در دست داریم در آینده افزایش خواهد داشت.

 

بازسازی خطوط راه‌آهن در یکی از سخت‌ترین نقاط جغرافیایی آن در محور جنوب

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به اینکه ایجاد خطوط دوم یکی از پروژه‌های سنگین راه‌آهن است اظهار داشت: همچنین 2 هزار کیلومتر خط دوم ریلی در دست برنامه‌ریزی است که 800 کیلومتر آن در دست اجرا است و امسال 500 کیلومتر آن حدفاصل بافق تا زرین‌شهر افتتاح می‌شود.

 

یزدانی با اشاره به اینکه اگر مردم شیرینی استفاده از خطوط حومه‌ای را بچشند تقاضا برای استفاده از این بخش بالا می‌رود اظهار داشت: از این 800 کیلومتر امسال 500 کیلومتر خط حومه‌ای شامل تهران ـ گرمسار، تهران ـ قزوین، حومه مشهد و حومه اهواز افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 200 کیلومتر بازسازی و بهسازی خطوط ریلی را در دست اجرا داریم اظهار داشت: از آنجایی که ما در شبکه بهره‌برداری کار می‌کنیم نمی‌توانیم چند جبهه کاری با حجم بالا را شروع کنیم چون در این صورت سیر و حرکت راه‌آهن مختل خواهد شد. با این محدودیت حدود 200 کیلومتر بازسازی و بهسازی را در شبکه ریلی شروع کرده‌ایم. جالب است بدانید که از این 200 کیلومتر، 50 کیلومتر آن پس از 60 سال در محور ریلی جنوب به عنوان سخت‌ترین نقطه راه‌آهن از نظر شرایط جغرافیایی و وجود تونل‌های طویل و پل با شیوه‌های جدید و با تجارب بیشتر در حال احداث است. امروز سومین مرحله از این بازسازی را قبل از مهلت پیش‌بینی شده به اتمام رساندیم و امسال کل بازسازی محور ریلی جنوب در این 50 کیلومتر به پایان می‌رسد.

 

امسال همه شبکه ریلی کشور به سیستم ATC مجهز می‌شود

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به اینکه راه‌آهن پس از شرکت مخابرات بزرگ‌ترین شبکه مخابراتی کشور را در اختیار دارد و این شبکه اختصاصی خودش است که هم توسعه و هم نگهداری از آن را بر عهده دارد، اظهار داشت: امسال 500 کیلومتر تراکبندی بافق ـ بندرعباس افتتاح می‌شود. همچنین 20 ایستگاه جدید به سیستم علائم الکترونیکی در مسیر جنوب مجهز خواهند شد.

 

یزدانی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌آهن در زمینه ارتباطات به ترانزیت بین‌المللی دیتا مجهز است اظهار داشت: راه‌آهن اولین سازمانی است که با مجوزی که دارد به ترانزیت بین‌المللی دیتا از مرز بندرعباس و تبریز به اروپا مشغول است. امسال همه شبکه ریلی کشور به سیستم ATC مجهز می‌شود.

 

تا دو سال آینده همه ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن، مراکز تجاری خواهد شد

وی در ادامه افزود: بخش بعدی در معاون فنی مربوط به حوزه اداره کل ساختمان و تاسیسات است. این حوزه با طرح جامعی که برای اکثر ایستگاه‌های تشکیلاتی شامل 40 ایستگاه در نظر داریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال در تعدادی از ایستگاه‌های تشکیلاتی، مراکز تجاری احداث کنیم و بدین ترتیب ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن غیر از مراکز سیر و حرکت، مراکز تجاری خواهند بود. تا دو سال آینده همه ایستگاه‌های تشکیلاتی راه‌آهن، مراکز تجاری خواهد شد.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن خاطرنشان کرد: راه‌آهن علاوه بر برنامه‌هایی که برای 40 ایستگاه تجهیزاتی خود دارد، پروژه‌هایی را با عنوان TOD آغاز کرده و قراردادهایی را نیز با شرکت‌های خارجی منعقد کرده است. در مرحله نخست این پروژه در مشهد، تهران و قم آغاز می‌شود و به مرور به دیگر شهرها نیز خواهد رسید. هدف‌گذاری ما حتی برای ایستگاه‌هایی همچون جلفا که در مرز قرار دارد نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خوشنودی 0 0

    با سلام
    این اقدامات نتیجه نگریستن به حمل و نقل ریلی، بعنوان یک بیزنس است،کسب و کار موفقی که در جهان، تنها منابع در آمد آن به حمل بار و مسافر محدود نمی شود
    ایجاد ثروت، در یک بیزنس موفق، شقوق بسیاری دارد
    ایده های موفق بسیار دیگری نیز درین زمینه وجود دارد که انشالله به همت معاونت محترم فنی، بزودی ارایه و اجرایی خواهند شد.