| کد خبر: 251918 |

جزئیات فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند اعلام شد؛

استقبال تجار از فعالیت خطوط کشتیرانی چین و هند به چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار - هند، اعلام کرد: فعالیت این خط در کنار فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار - هند، اعلام کرد: فعالیت این خط در کنار فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب درباره فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار - هند اظهار داشت: در راستای توجه هرچه بیشتر به توسعه سواحل مکران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصاد دریامحور به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور بر اساس سیاست های دولت مردمی و برنامه ها و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی، فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار-هند مدنظر قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در راستای فعالیت هرچه بهتر کریدور شمال - جنوب تفاهم نامه مربوطه در حوزه ترانشیپ با شرکت کشتیرانی والفجر منعقد شده است و شناورهای با سایز۲ هزار TEU در راستای جابجایی کالا از مسیر چابهار به هند و بالعکس تردد خواهند کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار - هند موجب می شود کانتینر از هند به چابهار منتقل شود و مجددا بازگردد و تبادل کالا بین ایران و هند برقرار شود، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه مربوطه به منظور تردد ۸ فروند شناور است و هر ۲ هفته یکبار شاهد جابجایی کالا بین هند و ایران از طریق مسیر دریایی چابهار خواهیم بود.

عسکری نسب با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه نیز به طور حتم از ظرفیت این خط منظم کشتیرانی استفاده خواهند کرد، گفت: فعال شدن خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار و نیز فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار-هند باعث شده است شاهد رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار باشیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،به گفته وی؛  در راستای تفاهم نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان و فعالسازی کریدور شمال-جنوب، خط منظم کشتیرانی چابهار-هند مدنظر قرار گرفته است و به طور حتم مراودات تجاری بین ایران و هند را افزایش خواهد داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار - هند موجب می شود هندی ها از مسیر نزدیک ترین بندر یعنی چابهار کالا را به ایران منتقل کنند و این مسئله موجب می شود سرعت عمل جابجایی کالا افزایش و در عین حال هزینه حمل کالا کاهش یابد. عسکری نسب افزود: فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار - هند مورد استقبال صاحبان کالا قرار گرفته است و عموما از طریق بندر کلانتری کالا به ایران منتقل و تخلیه می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.