| کد خبر: 251299 |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان:

۷۰ هزار میلیارد ریال برای راه آهن زاهدان- چابهار هزینه شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۴ درصد تاکنون بیش‌از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار پرداخت شده است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۴ درصد تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منصور بیجار روز سه شنبه اظهارداشت: این طرح مهم ریلی که کلنگ احداث آن از اواخر سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد که موجب تکمیل اتصال کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و همچنین سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی افزود: ایجاد این کریدور ریلی شرق کشور استفاده از سواحل امن دریای عمان و بندر چابهار را برای امور بازرگانی، تجاری و تبادل کالا بیش از گذشته رونق خواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار به طول محور حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه ها حدود۷۴۴ کیلومتر هست که در هشت قطعه در حال اجراست.

وی ادامه داد: این خط ریلی از شهرهای چابهار،نیکشهر، ایرانشهر،خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.

بیجار افزود: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل و ۳۸ دستگاه تونل طراحی شود که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه به پیمانکار پرداخت شده و حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری صورت گرفته امسال مسیر زیلی زاهدان - خاش این پروژه به اتمام رسیده است که با جابجایی مسافر از این مسیر ریلی و تردد مسافران با قطار بزودی شاهد کاهش تصادفات در این محور خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.