| کد خبر: 242720 |

◄ رشد ۵۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشد ۵۳درصدی داشته است.

تین نیوز

ایوب کرد اظهار داشت: یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۶۱ تن‌کالا توسط ۴۶هزار و ۱۲۹دستگاه کامیون‌ در این مدت از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۳درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی، گاز مایع ،گوجه فرنگی و هیدروکربن را از عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کردوافزود: پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی ازپایانه های فعال کشور درحوزه صادرات، واردات وترانزیت بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه  استان در توسعه اقتصادی و رونق تولید، گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی ازاستان هایی است که بیشترین مرز خاکی و آبی را دارد، سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرارداشتن در مهم ترین مسیر تجاری دنیای قدیم(جاده ابریشم)و نیز  مراودات‌ قومی و فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و افزود: سال گذشته علیرغم شیوع‌  بیماری کرونا،  روند صادرات از پایانه مرزی میرجاوه بدون توقف صورت گرفت و در حال حاضر هم به طور متوسط روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد می نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.