| کد خبر: 176236 |

◄ عزیمت بیش از 66 هزار زائر از استان سیستان و بلوچستان جهت حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی

علی خانقایی از رشد 20 درصدی زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، گفت: از 15 شهریور سال جاری مقارن با 25 ذی‌الحجه تا پایان چهارآبان ماه، تعداد 62 هزار و 604 نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد 31‌هزار و 744 نفر زائر توسط 721 دستگاه اتوبوس پاکستانی جهت عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرزهای غربی کشور عازم شده اند ضمن این‌که تعداد 30 هزار و 860 نفر زائر نیز به صورت پیاده وارد کشورمان شده‌اند که از طریق هماهنگی به عمل‌آمده با شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، توسط 702 دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر عزیمت کرده‌اند. هم‌چنین تعداد 103 نفر زائر افغانستانی نیز از مرز میلک وارد کشور شده و به وسیله چهار دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق اعزام شدند.

وی با اشاره به زوار ایرانی امام‌حسین ادامه داد: تعداد 4042 نفر زائر ایرانی نیز توسط 98 اتوبوس برای حضور در گردهمایی بزرگ اربعین از استان خارج‌شده‌اند که بدین ترتیب مجموعا 66 هزار و 646 نفر زائر از طریق محورهای مواصلاتی استان به سمت غرب کشور روانه شده‌اند.

خانقائی ادامه داد: در این مدت اقداماتی نظیر تامین سوخت اتوبوس‌های حامل زوار، استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد و فعال بودن پایانه مرزی میرجاوه به صورت 24 ساعته، صورت پذیرفته است که نتیجه آن تردد ایمن و روان زائرین به سمت مرزهای غربی کشور بوده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش گیت‌های بازرسی از 10 گیت به 18 گیت در سال جاری، گفت: با توجه به حجم عظیم برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری در مرز، با تلاش مجموعه بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی، ورود و تردد عاشقان اباعبداله‌الحسین به بهترین وجه ممکن و آن‌گونه که شایسته نام کشورمان و مرز میرجاوه به عنوان دروازه شرقی ورود زائران باشد، انجام‌شده به نحوی که در تاریخ دو آبان ماه شاهد ورود بیش از 12 هزار زائر بوده‌ایم که تشریفات ورودی برای هر نفر کم‌تر از شش ثانیه طول کشیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.