| کد خبر: 20187 |

سهم ۶۴ درصدی حمل و نقل عمومی از کل سفرها

تین نیوز | معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از سهم ۶۴ درصدی حمل‌ونقل عمومی در کل سفرها خبر داد.
 
امیر جعفرپور اظهار کرد: سیاست های کلی حمل و نقل که در سال 79 ابلاغ شد به سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف ، سیاست های کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی اشاره دارد که جزء مبانی اصلی است و باید در برنامه ششم به آنها دستیابی پیدا کرد.
 
وی با اشاره به آیین نامه‌هایی که در چند سال اخیر مصوب شده است  افزود: در سالهای اخیر چند آیین نامه در حوزه حمل و نقل به تصویب رسیده است که از جمله میتوان به آیین نامه  مدیریت حمل و نقل روستایی اشاره کرد که در 4 ماه اخیر مصوب شده است.
 
وی گفت در حال حاضر 64 درصد از کل سفرهای سواره کشور از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که  هدف برنامه توسعه حمل و نقل عمومی 75 درصد بوده است که در مدت باقیمانده برنامه پنجم در صورت حمایت های لازم احتمال رسیدن به هدف برنامه وجود دارد.
 
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت یادآور شد: تهران و سایر مراکز  استان ها  بر اساس قانون باید تا پایان سال 94 به سهم 80 درصدی حمل و نقل عمومی از سفر های درون شهری دست یابد که از این میزان باید  20 درصد  به تاکسی،30 درصد به  اتوبوس و 30 درصد هم به حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.
 
جعفرپور تصریح کرد : به طور متوسط در سطح کشور هزینه هر سفر معادل 2 لیتر بنزین یعنی یارانه هر سفر حدود 2 هزار تومان است در حالی که متوسط یارانه هر سفر با وسیله نقلیه عمومی حدود 500 تومان است.
 
وی با مقایسه سفرهای هوایی، ریلی و زمینی تصریح کرد:‌ بر اساس آمار  تا پایان سال 92 حدود 18هزار  و 104 نفر در  سفر های درون و برون شهری  و تا  پایان تیر ماه 93 در کل زیر بخش های حمل و نقل4444 نفر کشته شده اند که 99 درصد از کشته‌های حمل و نقل کشور در راه های درون و برون شهری و روستایی رخ داده است.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: خسارت سالانه مشکلات موجود حمل و نقل اعم از مصرف بیرویه سوخت و بالا بودن شدت انرژی ، تصادفات، تاخیر ها و آلودگی ها حدود 200 هزار میلیارد تومان است
 
وی گفت: تبدیل هر سفر شخصی به عمومی معادل 1500 تومان برای دولت صرفه‌جویی در بر دارد که البته هزینه ساخت و نگهداری شبکه حمل و نقل در محاسبات لحاظ نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.