| کد خبر: 160490 |

◄ پیشنهاد شبکه تحلیل‌گران اقتصاد مقاومتی برای قیمت بنزین

شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور راهکاری میانه مبنی بر افزایش قیمت سوخت در مصارف بیش از 80 لیتر مطرح کرد.

تین نیوز

 شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور راهکاری میانه مبنی بر افزایش قیمت سوخت در مصارف بیش از 80 لیتر مطرح کرده است.

به گزارش تین نیوز، به عقیده این  مرکز پژوهشی، در اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باید شرایط اقشار مختلف مردم در کنار مصالح عمومی دیده شود و این مسئله نباید به طور کلی منتفی گردد.

به گزارش تسنیم، این کانون پیشنهاد  داد به هر خانوار دارای خودروی سواری، ماهانه 80 لیتر بنزین 1000 تومانی از طریق کارت اعلامی توسط سرپرست خانوار در قالب اعتبار خرید بنزین تخصیص داده شود و صرفا اخذ عوارض از مصرف بنزین را برای مصارف مازاد بر این مقدار، تا سقف 20% نسبت به قیمت فروش اعمال شود. سقف 80 لیتر در ماه می‌تواند برای خانوارهای دارای موتورسیکلت و یا خودروهای حمل‌ونقل عمومی به تناسب تغییر کند.

این در حالی است که محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس هفته گذشته درباره علت مخالفت مجلس با لایحه بودجه 97  درباره افزایش 50 درصدی نرخ بنزین به رادیو اقتصاد گفته بود: افزایش قیمت بنزین تا 1500 تومان تورم زا است و باعث ایجاد بسترهای فساد و تقلب در سیستم توزیع سوخت خواهد شد.

او از تصمییم کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین برای سال آینده خبر داد اما نتیجه نهایی را منوط به  تصمیم گیری مجلس در صحن علنی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.