| کد خبر: 158492 |

◄ آیا بنزین باز هم دو نرخی میشود؟

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشنهاد رئیس مجلس، برای دونرخی کردن بنزین، گفت: آخرین راهکاری که برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی می‌ماند دونرخی کردن بنزین است، اما زمانی که بنزین دونرخی می‌شود حتماً باید سهمیه‌بندی شده و از کارت سوخت استفاده شود.

تین نیوز

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشنهاد رئیس مجلس برای دونرخی کردن بنزین، گفت: آخرین راهکاری که برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی می‌ماند دونرخی کردن بنزین است، اما زمانی که بنزین دونرخی می‌شود حتماً باید سهمیه‌بندی شده و از کارت سوخت استفاده شود.

به گزارش تین‌نیوز، قره‌خانی بابیان اینکه با دونرخی شدن بنزین حتماً باید روال گذشته اعمال شود، افزود: با دونرخی شدن بنزین باید از یک منظر به طبقات پایین جامعه سهمیه داده شود تا این مقدار از سهمیه برای خودروهایی که استفاده شخصی دارند، مصرف شود و از سوی دیگر یک سهمیه برای خودروهایی که فعالیت‌های خدمات عمومی دارند، اختصاص یابد.

 اثرات افزایش قیمت

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس ، بابیان اینکه با دونرخی شدن بنزین اثرات جانبی افزایش قیمت تأثیر کمتری می‌گذارد، یادآور شد: با این اقدام اثرات افزایش قیمت تیز و با شتاب بالا نبوده و فزاینده نیست و رشد قیمت‌ها بطئی و کند است.

مصرف بیشتر از سهمیه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه اگر قرار است بنزین دونرخی شود باید دو گروه در نظر گرفته شوند، تصریح کرد: نخست باید گروه‌هایی که خدمات عمومی را ارائه می‌دهند، مدنظر قرار گیرند و آن‌ها باید از سهمیه بالاتری برخوردار شوند و گروه دیگر مردم عادی هستند که برای آن‌ها باید سهمیه دیگری در نظر گرفته شود و برای مصرف بیشتر از این سهمیه باید مبلغ بیشتری هزینه کنند.

و همچنین نوبخت سخنگوی دولت موضوعات مطرح‌شده در مورد قیمت حامل‌های انرژی را گمانه‌زنی عنوان کرد و گفت: دولت برای حامل‌های انرژی برنامه‌ریزی کرده است و موضوعات مطرح‌شده در حد گمانه‌زنی است و دولت تصمیمات مختلفی را دارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.