| کد خبر: 157886 |

◄ زمان و میزان افزایش نرخ سوخت مشخص نیست

این روزها گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی و مشخصا بنزین رو به تزاید است اما به نظر می‌رسد باید منتظر بود و دید که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این‌باره جه تصمیم خواهند گرفت.

تین نیوز

این روزها گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی و مشخصاً بنزین  رو به تزاید است اما به نظر می‌رسد باید منتظر بود و دید که نمایندگان مجلس در این‌باره جه تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تائید این مطلب که، قیمت حامل‌های انرژِی قطعا در بودجه سال 97 با افزایش همراه خواهد شد، اظهار کرد: در لایحه بودجه 97 راهکار تامین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهم‌ترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج فارس است.

حسین امیری خامکانی تصریح کرد: در حال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمان با کشورهای اطراف وجود دارد و در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. ، بر اساس بودجه 97 قیمت بنزین و گازوئیل   با افزایش همراه خواهد شد که تا زمان مصوب شدن آن در مجلس، قطعا در خصوص میزان افزایش آن نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

وی با بیان این‌که «این لایحه در صورت موافقت مجلس17 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت به همراه دارد و برنامه‌ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود»، افزود: سرنوشت افزایش سوخت سرانجام در کمیسیون تلفیق نهائی و اعلام خواهد شد اما عدد و رقمی تا به امروز برای آن در نظر گرفته نشده است زیرا، نمایندگان مردم نسبت به تعدیل نرخ اعلامی دولت و مصالح مردم توجه ویژه‌ای اعمال می‌کنند.

 نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تبصره 18 مقرر شده تا از محل تفاوت نرخ سوخت در سال‌های 96 و 97، بودجه‌ای به منظور اشتغال‌زائی، آموزش و تسهیلات کارآفرینی در نظر گرفته شود که اجرا و عدم آن تنها به تصمیم دولت بستگی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ، خاطرنشان کرد: عدد و رقمی از پیش تعریف شده برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی در نظر گرفته نشده و گمانه‌زنی‌ها تا اعلام نظر قطعی مجلس  فاقد وجاهت قانونی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.